Όταν η Ε.ΡΑ. συνειδητοποιεί τη δύναμή της

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑ ΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ kaneldimatenet.gr

Οταν ξεκίνησε η ιδιωτική (και ούτε κατά διάνοια ελεύθερη) ραδιοφωνία, τα κρατικά ραδιόφωνα υπέστησαν ισχυρό σοκ. Εχοντας απέναντί τους μόνο τους πειρατικούς ραδιοσταθμούς, είχαν μετατραπεί πια σε original δημόσιες υπηρεσίες με κουρασμένους υπαλλήλους. Οχι πως δεν ήταν καλά ραδιόφωνα, το αντίθετο μάλιστα. Μαζί τους μεγαλώσαμε, με τις μουσικές τους ερωτευθήκαμε, ήπιαμε και ξενυχτήσαμε. Εβαζε, θυμάμαι, ο σκηνοθέτης Αντώνης Κόκκινος ένα τραγούδι των Motorhead στις 2 τα ξημερώματα (στην εκπομπή του «Οπωσδήποτε την Τρίτη») κι εμείς ανοιγοκλείναμε συνθηματικά τα φώτα με φίλους από το απέναντι σπίτι, για να (τους) αποδείξουμε ότι ακούμε μέχρι αργά, έστω κι αν την επομένη είχαμε πρωινό ξύπνημα για σχολείο. Οι περισσότεροι, υποθέτω, έχουν να διηγηθούν όμορφες ιστορίες ραδιοφωνικής υφής από τα παιδικά τους χρόνια.

Ηταν ενδιαφέροντα τα προγράμματα της ΕΡΤ, δεν χωράει αμφιβολία γι' αυτό. Το πρώτο διάστημα, όμως, της έλευσης της ιδιωτικής ραδιοφωνίας δέχτηκαν πολλούς κραδασμούς. Τα περισσότερα στελέχη τους αποχώρησαν, οι ειδήσεις τους απαξιώθηκαν πλήρως και γενικά το ραδιόφωνο της ΕΡΤ έπαψε πια να αποτελεί ένα γοητευτικό ραδιόφωνο.

Αυτό κράτησε κάμποσα χρόνια. Ελάχιστοι άνθρωποι ήταν εκείνοι που αντιστάθηκαν στους πειρασμούς (οικονομικούς κυρίως, αλλά όχι μόνο) των άλλων σταθμών. Οι περισσότεροι έφυγαν. Και πάρα πολλοί χάθηκαν - δεν ξέραμε ποιος βρισκόταν πού και τι ώρα. Ωσπου σιγά σιγά άρχισαν τα πράγματα ν' αλλάζουν. Οι ιθύνοντες της ΕΡΤ συνειδητοποίησαν τη δύναμή της. Είχαν στα χέρια τους ένα σωρό έτοιμα ραδιόφωνα και μάλιστα πανελλαδικής εμβέλειας. Επειδή, αν και επικρατεί ένας αθηνοκεντρισμός, εκεί έξω υπάρχει μιαν άλλη Ελλάδα, που αναπνέει δυνατά. Και τα κρατικά ραδιόφωνα κρατούν περίοπτη θέση στον ερτζιανό κόσμο της.

Ετσι η ΕΡΤ έβαλε το κεφάλι κάτω, προκειμένου ν' ανασυντάξει τις δυνάμεις της. Αργά αλλά σταθερά άρχισε να παίρνει πάνω της. Μετέτρεψε το πάλαι ποτέ «Πρώτο Πρόγραμμα» σε αμιγώς ειδησεογραφικό κανάλι και το ονόμασε «ΝΕΤ 105,8». Το Δεύτερο παρέμεινε «Δεύτερο 103,7», μια και τα τραγούδια της παρέας είναι παντοτινά και δεν επιδέχονται αλλαγές. Μεταδίδει κυρίως ελληνική μουσική και πάντοτε μόνο καλή μουσική. Το «Τρίτο 90,9» παρέμεινε επίσης σταθερό, αλλά δίχως να του δοθεί, αρχικά τουλάχιστον, η προσοχή που θα του άρμοζε. Κατανοητό εν μέρει. Χατζιδάκις ήταν ένας και μοναδικός, και ανάλογο Τρίτο ήταν σχεδόν αδύνατον να ξαναγίνει. Παραμένει ποιοτικό, βέβαια, και βελτιώνεται διαρκώς. Το Τέταρτο Πρόγραμμα, αν υπήρχε τέτοιο και δεν θυμάμαι λάθος, μετονομάστηκε «ΕΡΑ Σπορ 101,8» και σαρώνει, αποτελώντας το κρατικό ραδιόφωνο με τη μεγαλύτερη ακροαματικότητα. Speed αριστό, ενημερωτικό, κρατάει αμφίδρομη επικοινωνία με τους ακροατές. Τέλος, προ τετραετίας δημιουργήθηκε και ο νεανικός σταθμός της δημόσιας ραδιοφωνίας, ο «Kosmos 93,6», με μουσικές και τραγούδια απ' όλον τον κόσμο. Ενα ακόμα Δεύτερο Πρόγραμμα, με άλλα λόγια, αλλά με διεθνή μουσική αντίληψη. Σημειώστε, επίσης, τη «Φωνή της Ελλάδος» για όλους τους Ελληνες της Διασποράς, αλλά και τους περιφερειακούς σταθμούς ανά την επικράτεια, που μεταφέρουν τον τοπικό παλμό.

Το κλισέ θέλει τον γίγαντα της κρατικής ραδιοφωνίας να ξυπνάει. Δεν χρειάζεται, όμως, να αποδείξει πως όντως πρόκειται για γίγαντα. Αρκεί να καταλάβει τις δυνατότητές του (που τις έχει καταλάβει δηλαδή) και να τις αξιοποιήσει αρκούντως (που ευτυχώς τις αξιοποιεί ήδη).

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

άρθρα: 
γεωγραφική τοποθεσία: 

Σχόλια

Η ακροαματικοτητα της ΕΡΑ ειναι σαφως μεγαλυτερη σε σχεση με αυτη που ειχε πριν απο 10 - 15 χρονια αλλα...
Το Β´ Προγραμμα δεν εχει την ζωντανια και το ενδιαφερον που ειχε καποτε.
Οι ειδησεις του Net ειναι χρωματισμενες πολιτικα.
Η ΕΡΑ Σπορ ασχολειται συχνα με τον τζογο... Κι ομως τα αθλητικα ραδιοφωνα αλλων χωρων δεν ασχολουνται με το αθλητικο στοιχημα...
Το Κοσμος και το Φιλια ειναι σταθμοι που ομοιοι τους δεν υφιστανται σε καμια αλλη χωρα. Η ΕΡΑ δεν εχει σταθμο μοντερνας μουσικης αλλα την ενδιαφερει το εθνικ και οι ειδησεις στα σουαχιλι;

Η υπόθεση των αναμεταδοτών έχει μείνει πολύ πίσω. Ειδικά εκείνο το έρμο το Τρίτο δεν πιάνει σχεδόν πουθενά. Όχι απλώς είναι λίγοι εκείνοι που θέλουν εξ επιλογής να το ακούσων, αλλά ακόμη λιγότεροι αυτοί που πραγματικά καταφέρνουν να το πιάσουν χωρίς παράσιτα, αν υπάρχει αναμεταδότης στην περιοχή.

Συμφωνω για την μοντερνα μουσικη, αν και υπαρχουν τοσοι, μα τοσοι ιδιωτικοι σταθμοι που ηδη προσφερουν ποπ και μοντερνα...αλλα γιατι να μην προσφερει εθνικ και ξενογλωσσο προγραμμα, κατι που οι ιδιωτικοι σταθμοι δεν προσφερουν (μαζι με την κλασικη μουσικη που προσφερει το Τριτο).

Παντως, που σπαει τα νευρα το στοιχημα στην ΕΡΑ Σπορ....ελεος!

Η ΚΑ Μ.Μ. ΕΧΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΒΑΛΕΙ ΣΤΟ ΨΥΓΕΙΟ ΚΑΤΑΞΙΩΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥΕΤΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΣ "ΠΑΛΙΟΥΣ " ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ. ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:
ΣΤΕΛΛΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ - 2 ΩΡΕΣ ΣΑΒΒΑΤΟ ΒΡΑΔΥ
ΜΑΡΙΑ ΤΑΜΠΟΥΡΑΚΗ - 2ΩΡΕΣ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ 2 ΩΡΕΣ ΚΥΡΙΑΚΗ
ΠΟΠΗ ΒΑΓΓΕΡ- ΕΞΟΡΙΑ - 5-6 ΤΑ ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ 2 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.
ΘΕΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ- ΕΧΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΑ. ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΜΟΝΙΜΗ- ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΩΣ ΤΕΤΟΙΑ ΑΜΟΙΒΕΤΑΙ......
ΑΡΙΕΤΤΑ ΠΑΛΙΑΤΣΑΡΑ- ΑΠΟ 1 ΩΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ - 6-7 ΤΑ ΧΑΡΑΜΑΤΑ
ΠΟΠΗ ΤΣΙΩΛΗ-ΜΟΥΤΟΠΟΥΛΟΥ- ΕΡΑ ΣΠΟΡ- ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΕΝΑ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΑΔΕΙΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ!!!!
ΝΙΚΟΛΑΣ ΒΙΒΛΑΚΗΣ- ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΥΗΣ ΕΤΗΝΙC ΣΤΗΝ ΕΡΑ. ΑΝΤΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ COSMOS- ME TEΡΑΣΤΙΑ ΚΕΝΑ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-
ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ 3 ΠΡΩΙΝΑ 7-8 ΤΟ ΠΡΩΙ.
Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ Η ΚΑ Μ.Μ ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ...ΓΙΑΤΙ ΤΕΤΟΙΑ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΣΕ ΑΞΙΟΥΣ ΕΜΠΕΙΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΟΛΥΕΤΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΚΡΟΑΤΕΣ ΤΗΣ???
ΜΗΠΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΚΤΟΠΟΗΣΕΙ ΚΑΙ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΝΑ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΔΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑ???

Εγγραφή στο all greek radio news