Υποβλήθηκε από radiofono.gr στις .
Αγαπητοί
φίλοι
‘Υστερα απο 5 χρόνια συνεχούς παρουσίας μου στο πρόγραμμα του Kosmos 93,6 ως παραγωγού της μακροβιότερης περί latin εκπομπής στο ντόπιο ραδιόφωνο, νιώθω πως είναι πρέπον να σας ενημερώσω για τους λόγους διακοπής της, μια και αυτοί οι λόγοι παρουσιάζουν, κατά τη γνώμη μου, αυτόνομο ενδιαφέρον και παρέχουν μια καλή ευκαιρία για να εντρυφήσει κανείς στα τεκταινόμενα στην κρατική ραδιοτηλεόραση.
Το λοιπόν : ελόγου μου, παρέα με αρκετές εκατοντάδες συμβασιούχους εργαζόμενους στην ΕΡΤ, βρέθηκα μια ωραία πρωία του 2004 να πληρώ, ξάφνου, τα κριτήρια περί μονιμοποίησης που έθετε το περίφημο «νομοσχέδιο Παυλόπουλου», ήτοι τουλάχιστον δύο χρόνια συνεχών συμβάσεων στο ίδιο αντικείμενο, όπερ σήμαινε, σύμφωνα με τις επιταγές του νομοσχεδίου, πώς κάλυπτα «πάγιες και διαρκείς ανάγκες» της ΕΡΤ, στον τομέα του latin επί το πλείστον. Αμ΄έπος, αμ’ έργον, έκανα τα χαρτιά μου όπως όλος ο κόσμος, τα κατέθεσα, το υπηρεσιακό συμβούλιο της εταιρείας γνωμοδότησε θετικώς (αναγκαστικά, μια και το νομοσχέδιο έθετε σαφείς όρους), το ΑΣΕΠ επικύρωσε την απόφαση και ούτως, ετοιμάστηκα για να εισέλθω στην τεράστια αγκαλιά του ελληνικού δημοσίου τομέα.
(Παρένθεση : προσωπικά, είμαι κατά της μονιμότητας ως έννοιας που περιβάλλει επαγγελματικά συγκεκριμένες ομάδες εργαζομένων και, κατ΄αυτό τον τρόπο, τις καθιστά προνομιούχες απέναντι σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο που δουλεύει με τις συνθήκες που όλοι ξέρουμε. Ωστόσο, το καθεστώς των συμβάσεων πάει στο άλλο άκρο και αδικεί κατάφωρα χιλιάδες ανθρώπων, οι οποίοι εργάζονται επί χρόνια χωρίς συλλογικές συμβάσεις, αυξήσεις, δώρα, υπερωρίες, επιδόματα και με τη μή ανανέωση της σύμβασης, δηλαδή την απόλυση χωρίς αποζημίωση, να επικρέμεται ανά πάσα στιγμή πάνω απ΄το κεφάλι τους. Υπό αυτό το πρίσμα, αντιλαμβάνομαι την τυχόν δική μου «μονιμοποίηση» ως απλό πέρασμα σε φυσιολογικές εργασιακές συνθήκες, σ΄ένα κανονικό μισθολόγιο αν προτιμάτε, και ως τέτοιο δεν έχω λόγο να μην το επιδιώξω, εφ΄όσον η ευκαιρία μου παρουσιάζεται με σκανδαλωδώς ευνοϊκό τρόπο – χωρίς ρουσφέτια, διαγωνισμούς και αναρίθμητα χρόνια αποικιακού τύπου προϋπηρεσίας. Ομως, σε καμμία περίπτωση δεν θεωρώ τη «μονιμοποίηση» μονόδρομο ή αναγκαστική κατάληξη της δικής μου σχέσης με την ΕΡΤ, καθώς, όπως θα διαβάσετε πιο κάτω, φαίνεται πως η κρατική ραδιοφωνία έχει για εμένα, και άλλους σαν κι εμένα, ορισμένες πολύ δημιουργικές ιδέες περί αξιοποίησης μας...).
‘Ολα πρίμα λοιπόν, με τις γραφειοκρατικές διαδικασίες να πηγαίνουν με ρυθμούς χελώνας επί δύο και κάτι χρόνια, ώσπου εν τέλει, ειδοποιηθήκαμε αρμοδίως πώς εντός του Νοεμβρίου θα υπογράφαμε τις περιλάλητες «συμβάσεις αορίστου χρόνου». Μια μέρα, που λέτε, απο τις πρόσφατες, λαμβάνω ένα τηλέφωνημα απο μια ευγενέστατη κυρία που με πληροφορεί πως οφείλω την επόμενη ημέρα να παρουσιαστώ στην Διεύθυνση Προμηθειών της ΕΡΤ, για να αναλάβω τα νέα μου καθήκοντα, δεδομένου πως η υπηρεσία μού έχει αποδώσει την ειδικότητα του «αρχειοθέτη-ταξινομητή», προφανώς κρίνοντας ότι δεν διαθέτω τα δέοντα προσόντα για ειδικευθώ ως «μουσικός παραγωγός».
Εδώ, ας σημειώσουμε τα εξής δύο παράδοξα : πρώτον, πώς η ίδια η ΕΡΤ εισηγήθηκε τη μονιμοποίηση μου, αφού της προσκόμισα συμβάσεις δύο ετών ως μουσικός παραγωγός – άρα, δέχθηκε επίσημα και πανηγυρικά πώς η ραδιοφωνική εργασία μου της ήταν πράγματι απαραίτητη, μια και μόνο τέτοιου είδους εργασία είχα προσφέρει στην ΕΡΤ. Δεύτερον, το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπει ρητά την τοποθέτηση σε «ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα», οπότε συνάγεται το συμπέρασμα πως σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο «αρχειοθέτης-ταξινομητής» και ο «μουσικός παραγωγός» είναι ίδιες ή παρεμφερείς ειδικότητες. Αλλά αν απορείτε ποιά ακριβώς είναι τα καθήκοντα του «αρχειοθέτη-ταξινομητή» (γιατί κι εγώ είχα την ίδια απορία), μου εξηγήθηκαν χαρωπά απο τον, ομοίως ευγενέστατο, υπεύθυνο προσωπικού της Διεύθυνσης Προμηθειών : «Εσείς, κύριε Σταματίου, θα πάτε στην αποθήκη της ΝΕΤ και η δουλειά σας στο εξής θα είναι η εισαγωγή – εξαγωγή και διαχείριση υλικού». Κοινώς, αποθηκάριος. Νομίζω πως η συνάφεια μεταξύ των δύο ειδικοτήτων είναι ηλίου φαεινότερη – δεν συμφωνείτε;
Παρεμπιπτόντως, παρόμοιες ειδικότητες και θέσεις μοιράστηκαν σε αρκετούς ραδιοφωνικούς παραγωγούς – π.χ. ο Ζακ Σαμουήλ, εκ των πιο αξιόλογων ανθρώπων σε ολόκληρη την ελληνική ραδιοφωνία, τοποθετήθηκε ως αρχειοθέτης στην Δισκοθήκη – Ταινιοθήκη και ο Σπύρος Κατσιγιάννης, ομοίως προβεβλημένος παραγωγός του Kosmos, στέλνεται ως διοικητικός υπάλληλος (!) στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, στο τμήμα σύνταξης προϋπολογισμού (!!!). Περιττό να αναφέρω πως όλοι αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν την παραμικρή σχέση ή πείρα περί το νέο τους αντικείμενο, ενώ διαθέτουν πλουσιότατη ραδιοφωνική εμπειρία και σημαντικότατες μουσικές και ιστορικές γνώσεις, τις οποίες η ΕΡΤ προφανώς αξιοποιεί με τον τρόπο που βλέπετε.
Εγώ, πάντως, πληροφόρησα τον κ. διευθυντή των Προμηθειών πως αφού ακόμα δεν έχω υπογράψει σύμβαση, άρα δεν συναινώ γραπτώς με την ειδικότητα – κι ούτε καν με τη «μονιμότητα» - δεν υποχρεούμαι να κάνω τον χειρώνακτα στις ραδιοτηλεοπτικές αποθήκες και, εάν κι εφ΄όσον υπογράψω όταν κληθώ, τα ξαναλέμε. Και απήλθα, παρά τις νουθεσίες του κ. υπευθύνου προσωπικού «μα καλά, θα πετάξεις τη μονιμότητα μόνο και μόνο επειδή δεν σου αρέσει η δουλειά; Μα στην αποθήκη έχουμε ανθρώπους που δουλεύουν 25 χρόνια εκεί», ωσάν να ήταν η ιδεωδέστερη καριέρα που μπορεί να βάλει ο νούς του ανθρώπου. Καμμία δουλειά δεν είναι ντροπή, σίγουρα, όμως θέλω να πιστεύω πως οι προοπτικές μου δεν εξαντλούνται στην συνταξιοδότηση απο τους αποθηκευτικούς χώρους του ραδιομεγάρου και επομένως, δεν έχω λόγο να δεχτώ μια επαγγελματική ιδιότητα που όχι μόνο δεν ζήτησα ποτέ, αλλά επιπλέον δεν έχει καμμία λογική σχέση με το αντικείμενο που, σύμφωνα με την ίδια την θετική εισήγηση της ΕΡΤ στο ΑΣΕΠ και το γράμμα του νομοσχεδίου, θα έπρεπε να έχω.
Δεδομένου όμως πώς η υπηρεσία έχει οριστικά αποφανθεί για την πραγματική μου καταλληλότητα σε αυτό τον κόσμο, στον άλλο Kosmos έφτασε μια απανταχούσα δια της οποίας διακόπτονταν άμεσα όλες οι εκπομπές παραγωγών υπό μονιμοποίηση, στους οποίους έχουν δοθεί άλλες ειδικότητες. Ετσι, την Δευτέρα, 13 Νοεμβρίου πληροφορήθηκα τηλεφωνικώς πώς είχα ήδη κάνει την τελευταία μου εκπομπή στον σταθμό και στο εξής, ανήκω στην δικαιοδοσία της αποθήκης της ΝΕΤ.
Εδώ, χρειάζεται να εξηγήσουμε εν τάχει το υπηρεσιακό σκεπτικό : σύμφωνα με τον τροποποιημένο εσωτερικό κανονισμό της ΕΡΤ, σε όλες τις ειδικότητες (απο οδηγούς μέχρι σκηνοθέτες κι απο τεχνικούς μέχρι δημοσιογράφους) προβλέπεται μίνιμουμ πενταετής εμπειρία προκειμένου οι «μόνιμοι» να αποκτήσουν την ειδικότητα του αντικειμένου τους. Σε όλες; Χμ. Οχι σε όλες, γιατί σύμφωνα με την τροποποίηση του Ιουνίου του 2006, για τους μουσικούς παραγωγούς και μόνο για αυτούς προβλέπεται (surprise!) οκταετής εμπειρία, την οποία οι ιθύνοντες προφανώς έκριναν αυτοβούλως πως δεν διαθέτουμε, καθώς οι περισσότεροι συμβασιούχοι παραγωγοί του Kosmos αλλά και των λοιπών σταθμών της ΕΡΑ απασχολούμαστε γύρω στα πέντε χρόνια σε αυτές τις θέσεις (και, παρεμπιπτόντως, θα παίρναμε την ειδικότητα χωρίς πρόβλημα, αν ίσχυε και για εμάς η πενταετία, όπως για όλους τους άλλους εργαζόμενους στην ΕΡΤ). Βεβαίως, ο κανονισμός μιλά για «οκτώ χρόνια εμπειρίας» γενικώς, δηλαδή όχι αποκλειστικά στην ΕΡΤ, μια εμπειρία που αρκετοί απο εμάς διαθέτουμε, έχοντας κάνει ραδιόφωνο επί αρκετά συναπτά έτη στο προ ΕΡΤ παρελθόν μας. ‘Ελα όμως που α) ουδείς μας ενημέρωσε για την τροποποίηση του κανονισμού ώστε να προσκομίσουμε δικαιολογητικά, β) εφ΄όσον δεν προσκομίσαμε δικαιολογητικά, κρίθηκε αυτομάτως πως δεν πληρούμε τις προϋποθέσεις, που δεν γνωρίζαμε καν ότι υπήρχαν ;
Ετσι, ύστερα απο πέντε χρόνια και σχεδόν 500 εκπομπές στην ΕΡΤ, βρίσκομαι τώρα ενώπιον της «πολυπόθητης μονιμότητας», που καταργεί (ή μάλλον, έχει καταργήσει ήδη) την ραδιοφωνική μου παρουσία και προβλέπει την φορτωεκφόρτωση υλικού στο διηνεκές, μέσω μίας σύμβασης αορίστου χρόνου που σε καμμία περίπτωση δεν προτίθεμαι να υπογράψω, καθώς θεωρώ πως δεν είναι σύμφωνη όχι μόνο με τη λογική, αλλά ούτε καν με το νόμο. Μαζί με άλλους θιγόμενους συνάδελφους, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό ώστε να αποκατασταθεί η επαγγελματική μας υπόσταση, βέβαιοι πως το είδος των εκπομπών που επιλέξαμε να κάνουμε έχει λόγο ύπαρξης στην κρατική (εξ ορισμού επιμορφωτική και μή κερδοσκοπική) ραδιοφωνία και πεπεισμένοι πως η σύννομη προσπάθεια ανατροπής των ανεξήγητων αυτών αποφάσεων της ΕΡΤ είναι, αυτή την στιγμή, αξιοπρεπέστερη στάση από την παραίτηση.
Αυτή είναι η ιστορία της διακοπής των εκπομπών, που όπως έγραψα πιο πάνω, κρίνω πως έχει ένα ενδιαφέρον πέραν του προσώπου μου, ως δείγμα λειτουργίας και νοοτροπίας μιας κρατικής Α.Ε. που πληρώνεται απο τα χρήματα μας ώστε να παρέχει, χωρίς οικονομικό πρόβλημα, ενημερωτικό και πολιτιστικό έργο σε όλους τους Ελληνες πολίτες. Καθώς ήδη έχω ερωτηθεί σχετικά απο γνωστούς και άγνωστους ακροατές, νομίζω πως είναι σωστό να πληροφορήσω καθέναν που κάνει κάποιες σκέψεις τις οποίες θα ήθελε να μοιραστεί με τους υπευθύνους του ραδιοτηλεοπτικού ιδρύματος, πως στην ιστοσελίδα της ΕΡΤ και συγκεκριμένα, στη διεύθυνση http://www.ert.gr/ertae/Contact/contact.asp μπορεί να βρεί τα ονόματα και τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των κατάλληλων και εντεταλμένων για αυτό ανθρώπων.
Ευχαριστώ, ξανά, όσους μου έκαναν παρέα όλα αυτά τα χρόνια, 8 με 10 το βράδυ, Παρασκευή και Σάββατο.
Μπορεί να μην κάνω, τελικά, για παραγωγός, αλλά τουλάχιστον μην πείτε ότι δεν προσπάθησα :)
Στο επανειδείν.
Βασίλης Σταματίου
Σημείωση του radiofono.gr:
Ηλεκτρονική καμπάνια συλλογής υπογραφών για την επιστροφή της εκπομπής του Βασίλη Σταματίου έχει ξεκινήσει στην ακόλουθη διεύθυνση. Παρακαλούμε επισκευθείτε την και ενεργείστε κατά την κρίση σας:
sofrito.gr/?cat=complaintForm
‘Υστερα απο 5 χρόνια συνεχούς παρουσίας μου στο πρόγραμμα του Kosmos 93,6 ως παραγωγού της μακροβιότερης περί latin εκπομπής στο ντόπιο ραδιόφωνο, νιώθω πως είναι πρέπον να σας ενημερώσω για τους λόγους διακοπής της, μια και αυτοί οι λόγοι παρουσιάζουν, κατά τη γνώμη μου, αυτόνομο ενδιαφέρον και παρέχουν μια καλή ευκαιρία για να εντρυφήσει κανείς στα τεκταινόμενα στην κρατική ραδιοτηλεόραση.
Το λοιπόν : ελόγου μου, παρέα με αρκετές εκατοντάδες συμβασιούχους εργαζόμενους στην ΕΡΤ, βρέθηκα μια ωραία πρωία του 2004 να πληρώ, ξάφνου, τα κριτήρια περί μονιμοποίησης που έθετε το περίφημο «νομοσχέδιο Παυλόπουλου», ήτοι τουλάχιστον δύο χρόνια συνεχών συμβάσεων στο ίδιο αντικείμενο, όπερ σήμαινε, σύμφωνα με τις επιταγές του νομοσχεδίου, πώς κάλυπτα «πάγιες και διαρκείς ανάγκες» της ΕΡΤ, στον τομέα του latin επί το πλείστον. Αμ΄έπος, αμ’ έργον, έκανα τα χαρτιά μου όπως όλος ο κόσμος, τα κατέθεσα, το υπηρεσιακό συμβούλιο της εταιρείας γνωμοδότησε θετικώς (αναγκαστικά, μια και το νομοσχέδιο έθετε σαφείς όρους), το ΑΣΕΠ επικύρωσε την απόφαση και ούτως, ετοιμάστηκα για να εισέλθω στην τεράστια αγκαλιά του ελληνικού δημοσίου τομέα.
(Παρένθεση : προσωπικά, είμαι κατά της μονιμότητας ως έννοιας που περιβάλλει επαγγελματικά συγκεκριμένες ομάδες εργαζομένων και, κατ΄αυτό τον τρόπο, τις καθιστά προνομιούχες απέναντι σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο που δουλεύει με τις συνθήκες που όλοι ξέρουμε. Ωστόσο, το καθεστώς των συμβάσεων πάει στο άλλο άκρο και αδικεί κατάφωρα χιλιάδες ανθρώπων, οι οποίοι εργάζονται επί χρόνια χωρίς συλλογικές συμβάσεις, αυξήσεις, δώρα, υπερωρίες, επιδόματα και με τη μή ανανέωση της σύμβασης, δηλαδή την απόλυση χωρίς αποζημίωση, να επικρέμεται ανά πάσα στιγμή πάνω απ΄το κεφάλι τους. Υπό αυτό το πρίσμα, αντιλαμβάνομαι την τυχόν δική μου «μονιμοποίηση» ως απλό πέρασμα σε φυσιολογικές εργασιακές συνθήκες, σ΄ένα κανονικό μισθολόγιο αν προτιμάτε, και ως τέτοιο δεν έχω λόγο να μην το επιδιώξω, εφ΄όσον η ευκαιρία μου παρουσιάζεται με σκανδαλωδώς ευνοϊκό τρόπο – χωρίς ρουσφέτια, διαγωνισμούς και αναρίθμητα χρόνια αποικιακού τύπου προϋπηρεσίας. Ομως, σε καμμία περίπτωση δεν θεωρώ τη «μονιμοποίηση» μονόδρομο ή αναγκαστική κατάληξη της δικής μου σχέσης με την ΕΡΤ, καθώς, όπως θα διαβάσετε πιο κάτω, φαίνεται πως η κρατική ραδιοφωνία έχει για εμένα, και άλλους σαν κι εμένα, ορισμένες πολύ δημιουργικές ιδέες περί αξιοποίησης μας...).
‘Ολα πρίμα λοιπόν, με τις γραφειοκρατικές διαδικασίες να πηγαίνουν με ρυθμούς χελώνας επί δύο και κάτι χρόνια, ώσπου εν τέλει, ειδοποιηθήκαμε αρμοδίως πώς εντός του Νοεμβρίου θα υπογράφαμε τις περιλάλητες «συμβάσεις αορίστου χρόνου». Μια μέρα, που λέτε, απο τις πρόσφατες, λαμβάνω ένα τηλέφωνημα απο μια ευγενέστατη κυρία που με πληροφορεί πως οφείλω την επόμενη ημέρα να παρουσιαστώ στην Διεύθυνση Προμηθειών της ΕΡΤ, για να αναλάβω τα νέα μου καθήκοντα, δεδομένου πως η υπηρεσία μού έχει αποδώσει την ειδικότητα του «αρχειοθέτη-ταξινομητή», προφανώς κρίνοντας ότι δεν διαθέτω τα δέοντα προσόντα για ειδικευθώ ως «μουσικός παραγωγός».
Εδώ, ας σημειώσουμε τα εξής δύο παράδοξα : πρώτον, πώς η ίδια η ΕΡΤ εισηγήθηκε τη μονιμοποίηση μου, αφού της προσκόμισα συμβάσεις δύο ετών ως μουσικός παραγωγός – άρα, δέχθηκε επίσημα και πανηγυρικά πώς η ραδιοφωνική εργασία μου της ήταν πράγματι απαραίτητη, μια και μόνο τέτοιου είδους εργασία είχα προσφέρει στην ΕΡΤ. Δεύτερον, το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπει ρητά την τοποθέτηση σε «ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα», οπότε συνάγεται το συμπέρασμα πως σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο «αρχειοθέτης-ταξινομητής» και ο «μουσικός παραγωγός» είναι ίδιες ή παρεμφερείς ειδικότητες. Αλλά αν απορείτε ποιά ακριβώς είναι τα καθήκοντα του «αρχειοθέτη-ταξινομητή» (γιατί κι εγώ είχα την ίδια απορία), μου εξηγήθηκαν χαρωπά απο τον, ομοίως ευγενέστατο, υπεύθυνο προσωπικού της Διεύθυνσης Προμηθειών : «Εσείς, κύριε Σταματίου, θα πάτε στην αποθήκη της ΝΕΤ και η δουλειά σας στο εξής θα είναι η εισαγωγή – εξαγωγή και διαχείριση υλικού». Κοινώς, αποθηκάριος. Νομίζω πως η συνάφεια μεταξύ των δύο ειδικοτήτων είναι ηλίου φαεινότερη – δεν συμφωνείτε;
Παρεμπιπτόντως, παρόμοιες ειδικότητες και θέσεις μοιράστηκαν σε αρκετούς ραδιοφωνικούς παραγωγούς – π.χ. ο Ζακ Σαμουήλ, εκ των πιο αξιόλογων ανθρώπων σε ολόκληρη την ελληνική ραδιοφωνία, τοποθετήθηκε ως αρχειοθέτης στην Δισκοθήκη – Ταινιοθήκη και ο Σπύρος Κατσιγιάννης, ομοίως προβεβλημένος παραγωγός του Kosmos, στέλνεται ως διοικητικός υπάλληλος (!) στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, στο τμήμα σύνταξης προϋπολογισμού (!!!). Περιττό να αναφέρω πως όλοι αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν την παραμικρή σχέση ή πείρα περί το νέο τους αντικείμενο, ενώ διαθέτουν πλουσιότατη ραδιοφωνική εμπειρία και σημαντικότατες μουσικές και ιστορικές γνώσεις, τις οποίες η ΕΡΤ προφανώς αξιοποιεί με τον τρόπο που βλέπετε.
Εγώ, πάντως, πληροφόρησα τον κ. διευθυντή των Προμηθειών πως αφού ακόμα δεν έχω υπογράψει σύμβαση, άρα δεν συναινώ γραπτώς με την ειδικότητα – κι ούτε καν με τη «μονιμότητα» - δεν υποχρεούμαι να κάνω τον χειρώνακτα στις ραδιοτηλεοπτικές αποθήκες και, εάν κι εφ΄όσον υπογράψω όταν κληθώ, τα ξαναλέμε. Και απήλθα, παρά τις νουθεσίες του κ. υπευθύνου προσωπικού «μα καλά, θα πετάξεις τη μονιμότητα μόνο και μόνο επειδή δεν σου αρέσει η δουλειά; Μα στην αποθήκη έχουμε ανθρώπους που δουλεύουν 25 χρόνια εκεί», ωσάν να ήταν η ιδεωδέστερη καριέρα που μπορεί να βάλει ο νούς του ανθρώπου. Καμμία δουλειά δεν είναι ντροπή, σίγουρα, όμως θέλω να πιστεύω πως οι προοπτικές μου δεν εξαντλούνται στην συνταξιοδότηση απο τους αποθηκευτικούς χώρους του ραδιομεγάρου και επομένως, δεν έχω λόγο να δεχτώ μια επαγγελματική ιδιότητα που όχι μόνο δεν ζήτησα ποτέ, αλλά επιπλέον δεν έχει καμμία λογική σχέση με το αντικείμενο που, σύμφωνα με την ίδια την θετική εισήγηση της ΕΡΤ στο ΑΣΕΠ και το γράμμα του νομοσχεδίου, θα έπρεπε να έχω.
Δεδομένου όμως πώς η υπηρεσία έχει οριστικά αποφανθεί για την πραγματική μου καταλληλότητα σε αυτό τον κόσμο, στον άλλο Kosmos έφτασε μια απανταχούσα δια της οποίας διακόπτονταν άμεσα όλες οι εκπομπές παραγωγών υπό μονιμοποίηση, στους οποίους έχουν δοθεί άλλες ειδικότητες. Ετσι, την Δευτέρα, 13 Νοεμβρίου πληροφορήθηκα τηλεφωνικώς πώς είχα ήδη κάνει την τελευταία μου εκπομπή στον σταθμό και στο εξής, ανήκω στην δικαιοδοσία της αποθήκης της ΝΕΤ.
Εδώ, χρειάζεται να εξηγήσουμε εν τάχει το υπηρεσιακό σκεπτικό : σύμφωνα με τον τροποποιημένο εσωτερικό κανονισμό της ΕΡΤ, σε όλες τις ειδικότητες (απο οδηγούς μέχρι σκηνοθέτες κι απο τεχνικούς μέχρι δημοσιογράφους) προβλέπεται μίνιμουμ πενταετής εμπειρία προκειμένου οι «μόνιμοι» να αποκτήσουν την ειδικότητα του αντικειμένου τους. Σε όλες; Χμ. Οχι σε όλες, γιατί σύμφωνα με την τροποποίηση του Ιουνίου του 2006, για τους μουσικούς παραγωγούς και μόνο για αυτούς προβλέπεται (surprise!) οκταετής εμπειρία, την οποία οι ιθύνοντες προφανώς έκριναν αυτοβούλως πως δεν διαθέτουμε, καθώς οι περισσότεροι συμβασιούχοι παραγωγοί του Kosmos αλλά και των λοιπών σταθμών της ΕΡΑ απασχολούμαστε γύρω στα πέντε χρόνια σε αυτές τις θέσεις (και, παρεμπιπτόντως, θα παίρναμε την ειδικότητα χωρίς πρόβλημα, αν ίσχυε και για εμάς η πενταετία, όπως για όλους τους άλλους εργαζόμενους στην ΕΡΤ). Βεβαίως, ο κανονισμός μιλά για «οκτώ χρόνια εμπειρίας» γενικώς, δηλαδή όχι αποκλειστικά στην ΕΡΤ, μια εμπειρία που αρκετοί απο εμάς διαθέτουμε, έχοντας κάνει ραδιόφωνο επί αρκετά συναπτά έτη στο προ ΕΡΤ παρελθόν μας. ‘Ελα όμως που α) ουδείς μας ενημέρωσε για την τροποποίηση του κανονισμού ώστε να προσκομίσουμε δικαιολογητικά, β) εφ΄όσον δεν προσκομίσαμε δικαιολογητικά, κρίθηκε αυτομάτως πως δεν πληρούμε τις προϋποθέσεις, που δεν γνωρίζαμε καν ότι υπήρχαν ;
Ετσι, ύστερα απο πέντε χρόνια και σχεδόν 500 εκπομπές στην ΕΡΤ, βρίσκομαι τώρα ενώπιον της «πολυπόθητης μονιμότητας», που καταργεί (ή μάλλον, έχει καταργήσει ήδη) την ραδιοφωνική μου παρουσία και προβλέπει την φορτωεκφόρτωση υλικού στο διηνεκές, μέσω μίας σύμβασης αορίστου χρόνου που σε καμμία περίπτωση δεν προτίθεμαι να υπογράψω, καθώς θεωρώ πως δεν είναι σύμφωνη όχι μόνο με τη λογική, αλλά ούτε καν με το νόμο. Μαζί με άλλους θιγόμενους συνάδελφους, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό ώστε να αποκατασταθεί η επαγγελματική μας υπόσταση, βέβαιοι πως το είδος των εκπομπών που επιλέξαμε να κάνουμε έχει λόγο ύπαρξης στην κρατική (εξ ορισμού επιμορφωτική και μή κερδοσκοπική) ραδιοφωνία και πεπεισμένοι πως η σύννομη προσπάθεια ανατροπής των ανεξήγητων αυτών αποφάσεων της ΕΡΤ είναι, αυτή την στιγμή, αξιοπρεπέστερη στάση από την παραίτηση.
Αυτή είναι η ιστορία της διακοπής των εκπομπών, που όπως έγραψα πιο πάνω, κρίνω πως έχει ένα ενδιαφέρον πέραν του προσώπου μου, ως δείγμα λειτουργίας και νοοτροπίας μιας κρατικής Α.Ε. που πληρώνεται απο τα χρήματα μας ώστε να παρέχει, χωρίς οικονομικό πρόβλημα, ενημερωτικό και πολιτιστικό έργο σε όλους τους Ελληνες πολίτες. Καθώς ήδη έχω ερωτηθεί σχετικά απο γνωστούς και άγνωστους ακροατές, νομίζω πως είναι σωστό να πληροφορήσω καθέναν που κάνει κάποιες σκέψεις τις οποίες θα ήθελε να μοιραστεί με τους υπευθύνους του ραδιοτηλεοπτικού ιδρύματος, πως στην ιστοσελίδα της ΕΡΤ και συγκεκριμένα, στη διεύθυνση http://www.ert.gr/ertae/Contact/contact.asp μπορεί να βρεί τα ονόματα και τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των κατάλληλων και εντεταλμένων για αυτό ανθρώπων.
Ευχαριστώ, ξανά, όσους μου έκαναν παρέα όλα αυτά τα χρόνια, 8 με 10 το βράδυ, Παρασκευή και Σάββατο.
Μπορεί να μην κάνω, τελικά, για παραγωγός, αλλά τουλάχιστον μην πείτε ότι δεν προσπάθησα :)
Στο επανειδείν.
Βασίλης Σταματίου
Σημείωση του radiofono.gr:
Ηλεκτρονική καμπάνια συλλογής υπογραφών για την επιστροφή της εκπομπής του Βασίλη Σταματίου έχει ξεκινήσει στην ακόλουθη διεύθυνση. Παρακαλούμε επισκευθείτε την και ενεργείστε κατά την κρίση σας:
sofrito.gr/?cat=complaintForm
άρθρα:
ετικέτες:
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
Σχόλια
Βασικά με
ανώνυμος replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Βασικά με κάποιες δικαιολογίες η ΕΡΤ (και ίσως όχι μόνο η ΕΡΤ) έχει ξεκινήσει διαδικασία εκαθάρρισης από όσους κάνουν ραδιοφωνικές εκπομπές που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία του "Τσιφτετ-ελληνιστάν" (βλ. και άλλες περιπτώσεις που αναφέρονται εδώ...). Με δυο λόγια ό,τι δεν εμπίπτει στην "άποψη" ζωής Τζούρα, ξενύχτι, σκυλάδικο αλλά προσφέρει μια άλλη αισθητική, δυνητικά κινδυνεύει να "κοπεί".
Με δυο λόγια λεω πως στην ΕΡΤ υπάρχουν σχέσεις με κυκλώματα της νύχτας, όπου και θέλουν να προβληθούν οι γνωστοί μαιντανοί τους για να συνεχίζει να λειτουργεί το κύκλωμα (έσοδα από τα σκυλάδικα,πωλήσεις δίσκων,διακίνηση ναρκωτικων,"προστασία").Παίζονται πολλά λεφτά.Το πιο πιθανό είναι πως κόψανε τον Σταματίου για να μπει στη θέση του κάποιος άλλος που να βάζει τα γνωστά σκύλάδικα.Βλέπετε ο ραδιοφωνικός χρόνος είναι περιορισμένος...
Βασίλη λυπάμαι
ΣΝ replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Βασίλη λυπάμαι ειλικρινά για αυτό που συνέβη. Από την άλλη χαίρομαι που κατάφερα να ακούσω την τελευταία σου εκπομπή. Αν και δεν πιστεύω ότι θα μείνεις και καιρό μακριά από το ραδιόφωνο. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν στον χώρο σας ακόμη επιχειρηματίες που δεν θα αφήσουν ένα άνθρωπο με τις γνώσεις σου χωρίς δουλεία .
Σε άκουγα φανατικά κάθε Παρασκευή και Σάββατο και όλων αυτό τον καιρό σκεφτόμουν γιατί να μην είχες εκπομπή περισσότερες μέρες την εβδομάδα. Και να σου οι καρεκλοκένταυροι κάνανε το ‘’θαύμα τους’’ και τα έκαναν χειρότερα.
Για αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις μέσα στα Υπουργεία, τις δημόσιες υπηρεσίες και τις ΔΕΚΟ, δεν λέω τίποτα. Τι να πω άλλωστε, την σαπίλα τους την ξέρουμε όλοι πολύ καλά.
Σου εύχομαι ότι καλύτερο και να μας ενημερώσεις από ποιόν σταθμό και πότε θα μπορούμε να σε ακούμε, μέχρι τουλάχιστον να επιστρέψεις στον Κόσμος.
Με εκτίμηση
ΣΝ
Δυστυχως για
np replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Δυστυχως για μια ακομα φορα φανηκε ποσο ευρωπη ειμαστε εδω. Κατα τα αλλα προαγουμε τον πολιτισμο και ακουσματα που ξεφευγουν απο την φοιβο-λογια και την βανδο-βισσομαχια. Τουλαχιστον καποιοι αντιστεκονται..
νπ
Τι να πω Βασίλη
Τάκης Κ. replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Τι να πω Βασίλη μου? εκτός του ότι θα σε χάσουμε, ελπίζω προσωρινά,σ'αυτό τον τόπο που κυριαρχεί το τσιφτετελοdisco και το housoσκυλάδικο, είναι επόμενο να περιμένουμε τα χειρότερα....και μη...χειρότερα. Αν βγούνε καναδυό καναλάρχες ακόμα τύπου Κυριακού θα πάμε ακόμα......καλλίτερα. Και όπως είπε και κάποιος φίλος-η παραπάνω<<ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ>>.
Σου εύχομαι το καλλίτερο και να είσαι σύντομα μαζί μας.
Τάκης Κ.
Θα ήθελα να
ανώνυμος replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Θα ήθελα να διαμαρτυρηθώ έντονα για το κόψιμο της εκπομπής του κου Βασίλη Σταματίου, η οποία ήταν απο τις καλύτερες στα χρονικά του κρατικού ραδιοφώνου.Ενημερωτική, ψυχαγωγική, ταξιδιάρικη με ενα πραγματικά συναρπαστικό παρουσιαστή.Αυτη λοιπόν την εκπομπή οι "ιθύνοντες" της ΕΡΤ θεωρησαν σωστό να σταματήσουν χωρις καν να μπουν στον κόπο να κάνουν μια έρευνα μεταξύ των ακροατών και να διαπιστώσουν το κατα πόσο ηταν σημαντική στο μεγαλύτερο μερος τους (για να μην πω σε όλους).Αλλωστε ολοι εμείς είμαστε που πληρωνουμε για να μπορεί να υπάρχει και να λειτουργεί αυτός ο σταθμός μεσω των τιμολογίων της ΔΕΗ, και αν μη τι άλλο θα έπρεπε να ερωτηθούμε...Οι πράξεις αυτές δειχνουν για άλλη μια φορά την ανικανότητα του Δημόσιου Τομέα να χειριστεί τετοιου είδους υποθέσεις και την ηλιθιότητα των ανθρώπων που διοικούν τον ΚΟSMOS 936, οι οποίοι καμμία σχέση δεν πρέπει να έχουν με το ραδιόφωνο καθώς και με θέματα κουλτούρας και πολιτισμού (μάλλον θα τους εχουν κανει απόσπαση απο καμια ΔΟΥ ! )
Ελπίζω να γινει άρση της άδικης αυτής απόφασης και να ξανακούσουμε τον αγαπητό Βασίλη στα decks του ΚΟSMOS
Socrates
Εύγε!
VK replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Αγαπητέ συνονόματε,
Καλό κουράγιο σε όλους μας με τους χάλιες που έχουμε μπλέξει. Μάλλον θα πρέπει να νιώθεις ευτυχής που αναγνωρίστηκαν τα προσόντα σου και δεν σε τοποθέτησαν στη θέση του υπεύθυνου "υποστήριξης επίγειας ραδιοεκπομπής" δηλαδή... να κρατάς την κεραία στην ταράτσα της Μεσογείων.
Παραμένω αισιόδοξος ότι θα σε ακούσουμε πάλι σύντομα (...όπως και κάτι άλλα παλικάρια που χάθηκαν από κάθε λογής συχνότητες...)
VK
ΑΠΟΛΥΣΗ Κου ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ
Tριανταφυλλόπου... replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Με αφορμή την αποπομπή σας από την ΕΡΤ (Ελληνική Ραδιουργία Τηλετύφλωση), θέλω να αναφέρω ότι:
ΕΙΣΤΕ ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ ΚΕ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ. Πως θέλετε εκπομπή όταν:
- Δεν γνωρίζετε ξένες γλώσσες ( αρβανίτικα, καρπενησιώτικα, καμενοβουρλίτικα), παρά μιλάτε εκείνα τά άθλια καστιγιάνικα και δεν σας καταλαβαίνουν οι ιθαγενείς.
- Δεν σχολιάζετε τον καιρό και δεν μπουρδολογείτε ασταμάτητα.
- Δεν παίζετε βλαχογκλάμουρ αμανέδες και δακρύβρεχτα φάλτσα- σε βρίσκω πολύ κύριο αλλά περνάω κλιμακτήριο.
- Παίζετε αυτή την άθλια Λατινοαμερικάνικη μουσική. Τι να μας πουν αυτοί οι ξενέρωτοι, που δεν ξέρουν τι θα πει ξεφάντωμα στην καφετέρια με φραπέ και κινητό.
- Γνωρίζετε το αντικείμενο. Απαράδεκτο. Πως θέλετε να σας δεχτούν οι ιθαγενείς ιθύνοντες;
Επιπλέον χλευάζετε την θέση του αποθηκάριου, που απλόχερα σας χάρισε ο καλός Θεός ( του Χριστόδουλου).Έχετε την προοπτική να γίνεται μια μέρα σταυλίτης στα κτήματα του υπουργού κου Ρουσφετίδη ή σε αυτά του διευθυντή σας κου Καρεκλοσάτυρου κι εσείς κλωτσάτε την τύχη σας. Να τι είστε: Αχάριστος και πάλι αχάριστος.
Όπως λένε και οι τριτοκοσμικοί Λατινοαμερικάνοι, που μόνο να χορεύουν ξέρουν, hasta luego hombre.
Νικος- Λάτρης της Κούβας όχι της λακκούβας.
για τον Β. Σταματίου
Κορομηλα Μαριαννα replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Τώρα μόλις διάβασα την περιπέτειά σας. Δυστυχώς δεν είχα την τύχη να με ενημερώσει κνένας απο τους υπύθυνους της ΕΡΤ για ις διαδικασίες μονιμοποίησης. αν τις γνώριζα, είμαι σίγουρη ό,τι θα την περνούσαμε φίνα στην αποθήκη - τουλάχιτον ώσπου να πάρω σύνταξη = σε ένα εξάμηνο (τόσο μου χρειαζόταν ακόμα, μετά απο την απόλυση). Επιδιώκω να έρθουμε σε επαφή και ό,τι ήθελε προκύψει. Παρακαλώ στείλτε τα σχετικά. Συγγνώμη για την καθυστέρηση. δεν έχω ιδέα απο ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Α!η αγωγή μου εναντίον της ΕΡΤ εκδικάζεται στις 20 Φεβρουαρίου. Περιμένω email στο
panorama(α)ath. forthnet.gr
Αν πραγματικα
ανώνυμος replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Αν πραγματικα ηθελες φιλε να μεινης μεσα στην ΕΡΤ επρεπε να κανει κατι αλλο που εχει απο πισω του υποστηριξη, οπως Θρησκευτικες εκπομπες (Χριστοδουλος), Τσιφτετελια κλπ (Προστατες ναρκωτικων, δισκοι, πολλα λεφτα).
Εκπομπη τωρα με Λατινικα τραγουδια, ποιος θα σε υποστηριξη , ο Καστρο η ο Τσαβεζ ?
Αφου βλεπεις οτι παμε για Ελληνικο τραγουδι στην Ευροβιζιον και καθε αλλο παρα Ελληνικο τραγουδι ειναι, γιατι ? , γιατι υπαρχουν απο πισω πολλοι βραβοι που τρωνε με αυτα τα τραγουδια. Αν επεζαν ενα τυπου Δημοτικου τραγουδιου, ποιος θα ετρωγε ??
Κρύψιμο ανώνυμων σχολίων
radiofono.gr replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Θα θέλαμε να ενημερώσουμε τον/την αναγνώστη/τρια που δημοσίευσε ανώνυμο σχόλιο με καταγγελίες για τρίτα άτομα, αναφέροντας ονόματα, ότι τέτοιου είδους σχόλια μπορούν να παραμείνουν μόνο εφόσον η καταγγελία είναι επώνυμη ή επισυνάπτονται αποδεικτικά στοιχεία όπως πχ αποκόμματα εφημερίδων ή λοιπά έγγραφα.
Θα επιθυμούσαμε οι αναγνώστες μας να σέβονται τη δυνατότητα που τους δίνεται για ανώνυμη δημοσίευση και να μην επιβαρύνουν το ραδιόφωνο.gr με την ευθύνη των δικών τους λεγομένων.
Οταν εχεις ηδη
ανώνυμος replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Οταν εχεις ηδη επωνυμως καταφυγει στις αρχες και δεν κουνιεται φυλλο τοτε γινεσαι ανωνυμος γιατι χωρις συμπαρασταση δεν γινεται τιποτα.
Τρεφω μαλλον φιλικα αισθηματα και μια νοσταλγια για ολα αυτα τα παιδια που ειμαστε καποτε παρεα συναδελφοι και πολλα αλλα, ομως τα συκα συκα και η σκαφη σκαφη.
Προθεση μου παντως δεν ειναι να βλαψω κανεναν και κυριως το site και για τον λογω αυτο ζητω συγγνωμη απο τους υπευθυνους του, και παρακαλω η συγνωμη αυτη να γινει posted.
Ευχαριστω
Hello!
Makayla replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Selected links: ativan is about ativan. fioricet street price site is about fioricet street price. lamisil addiction is about lamisil addiction. ciprofloxacin in children is about ciprofloxacin in children. fioricet use is about fioricet use. hoodia is about buy hoodia online. prices for zithromax is about prices for zithromax. wellbutrin medication site is about wellbutrin medication. clomid pregnancy site is about clomid pregnancy. avapro weight loss is about avapro weight loss. oxycontin prices is about oxycontin prices. topamax is about weight loss. diazepam is about diazepam dosage. aldara cream wart is about aldara cream wart. cipro overnight is about cipro overnight. bactrim ds site is about bactrim ds. tadalafil soft tablet is about tadalafil soft tablet. doxycycline used to treat is about doxycycline used to treat. alprazolam 2mg list of overseas pharmacy is about alprazolam 2mg list of overseas pharmacy.