ΜΜΕ

Η ιστορία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης

από την εμφάνισή τους ως τις μέρες μας
Jean-Noël Jeanneney

Το βιβλίο αυτό επιχειρεί μιαν ελεύθερη διαδρομή μέσα στους αιώνες της νεώτερης ιστορίας της Δύσης, είναι γραμμένο με παραστατικό και ευχάριστο τρόπο κι αποτελεί προϊόν της διπλής εμπειρίας του συγγραφέα του ως ιστορικού αλλά και ως δημόσιου λειτουργού, που υπηρέτησε τα Μ.Μ.Ε σε πολλές σημαντικές και υπεύθυνες θέσεις. Πραγματεύεται τον τρόπο, με τον οποίο οι δυτικές κοινωνίες οργάνωσαν δια μέσου των αιώνων τη γνώση τους γι' αυτές τις ίδιες αλλά και για τις άλλες. Παρακολουθεί βήμα-βήμα τη δύσκολη πορεία προς την κατάκτηση της ελευθερίας του Τύπου.

Ραδιοτηλεπαρουσίαση

Γιώργος Σκλαβούνης

Αξιέπαινο από κάθε άποψη το βιβλίο του Γιώργου Σκλαβούνη "Ραδιοτηλεπαρουσίαση", επειδή καλύπτει μ' έναν αρκετά πρωτότυπο τρόπο ένα σημαντικότατο "κεφάλαιο" της επικοινωνίας, για το οποίο έως σήμερα η ελληνική βιβλιογραφία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. . . Ο Γιώργος Σκλαβούνης σ' αυτό το βιβλίο δεν πράττει τίποτα περισσότερο από το να καταγράφει με θαυμαστή "μαεστρία" τις τεχνικές εκείνες με τις οποίες ένας σύγχρονος παρουσιαστής, θα μπορεί να εκφέρει τον προφορικό του λόγο. . . (. . .) (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)

Ραδιοτηλεοπτική παραγωγή

Γιώργος Σκλαβούνης

ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ.19
ΟΡΙΣΜΟΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ.19
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ.19
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ.19
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ.25
Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ.25
Ο ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ.25
Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ.26
Ο ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ.26
Ο ΤΗΛΕΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ.28
Ο ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ.29
Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ.29
Ο ΤΕΧΝΙΚΟΣ.29
ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ.31
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ.31
Η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ.33
Ο ΗΧΟΣ.35
ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΗΧΟΥ.35

Θεσμοί εποπτείας στο ραδιοτηλεοπτικό σύστημα

Περσεφόνη Ζέρη

Η καθιέρωση και ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών της πληροφόρησης και επικοινωνίας έχουν επιταχύνει τις διαδικασίες αυτοαλλαγής και επικοινωνίας, έχουν οδηγήσει στη ριζική αναδιαμόρφωση των ραδιοτηλεοπτικών συστημάτων, αλλά και σε μια βαθιά κρίση των προτύπων οργάνωσής τους. Στο ραδιοτηλεοπτικό τομέα καθίσταται αναγκαίος ο σχεδιασμός ρυθμιστικών μοντέλων και εργαλείων, που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αυτοοργάνωσης και αυτορρύθμισης των μεταβλητών κοινωνικών δικτύων σχέσεων.

Ιδιωτική ραδιοτηλεόραση

Το παράδειγμα των ΗΠΑ, μεταξύ δημόσιας ευθύνης και οικονομίας της αγοράς,
Περσεφόνη Ζέρη

Το παράδειγμα των ΗΠΑ καταγράφει και αναλύει τις συνθήκες ανάπτυξης της ιδιωτικής ραδιοτηλεόρασης στα πλαίσια συνύπαρξης με τη δημόσια ραδιοτηλεόραση. Για το σκοπό αυτό προσφέρεται ιδιαίτερα το αμερικανικό ραδιοτηλεοπτικό πρότυπο που στηρίζεται σε ιδιωτικές οικονομικές δομές και την εμπορευματοποίηση.

Εκφωνητής και ραδιόφωνο

Αντώνης Τάσου

Μια παρουσίαση όλων εκείνων των στοιχείων που σχετίζονται με το μέσο του ραδιοφώνου και της εκπομπής ραδιοφωνικών προγραμμάτων. Στο α) μέρος παρουσιάζονται τα τεχνικά δεδομένα, ενώ το β) μέρος αφιερώνεται στον λόγο στο ραδιόφωνο ως έκφραση και μέσο επικοινωνίας με τους ακροατές, καταγράφοντας τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει αυτός για ένα πετυχημένο αποτέλεσμα. Το γ) μέρος αναφέρεται στον εκφωνητή και σε τεχνικές για την καλύτερη απόδοση μπροστά στο μικρόφωνο του ραδιοφώνου.

Η γλώσσα του ραδιοφώνου

Andrew Crisell

Στο βιβλίο αυτό, ένα από τα ελάχιστα της διεθνούς βιβλιογραφίας και το μοναδικό στα ελληνικά για το ραδιόφωνο, ο Αντριου Κρισέλ αναπτύσσει μια θεωρία των σημείων, της γλώσσας και των συμβάσεων, βάση των οποίων το ραδιοφωνικό μέσο μεταδίδει τα μηνύματα του. Στη συνέχεια διερευνά τους ιδιαίτερους τρόπους με τους οποίους αυτό οικειοποιείται και αναπλάθει ορισμένα γνωστά είδη, όπως τις ειδήσεις, το θέατρο, τα ψυχαγωγικά και επιμορφωτικά προγράμματα κ.α. Τέλος επικεντρώνει την προσοχή τους στους ποικίλους τρόπους με τους οποίους μπορεί ο ακροατής να το χρησιμοποιήσει δημιουργικά.

Εγγραφή στο all greek radio news Εγγραφή στο ΜΜΕ