Υποβλήθηκε από radiofono.gr στις .
Σεμινάρια για παραγωγή ραδιοφωνικών εκπομπών πραγματοποιούν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά οι εκδόσεις Μεταίχμιο και το Troll Radio. Πρόκειται για μια σειρά σεμιναρίων με διάρκεια 22,5 διδακτικές ώρες, που οργανώνονται σε 3 κύκλους συναντήσεων. Υπεύθυνοι για την Διδασκαλία είναι οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί Δημήτρης Σούλτας, Αντώνης Λεκόπουλος, Χρίστος Χαραλαμπόπουλος, υπεύθυνος συντονισμού και επιμέλεια σεμιναρίου: Γιάννης Κουλουκάκος ενώ ο ακριβής τίτλος είναι «Προετοιμασία και πραγματοποίηση μουσικής ραδιοφωνικής εκπομπής».
Τα μαθήματα θα λαμβάνουν χώρα κάθε Πέμπτη, 18:30-21:00. Οι τρεις κύκλοι περιλαμβάνουν 3 σεμινάρια ο καθένας και θα πραγματοποιηθούν τον Οκτώβρη, τον Νοέμβρη και τον Δεκέμβρη αντίστοιχα. Ο κάθε κύκλος θα είναι αυτοτελής και οι συμμετέχοντες μπορούν να επιλέξουν να παρακολουθήσουν έναν, δύο ή και τους τρεις κύκλους. Το κόστος για την παρακολούθηση ενός κύκλου είναι 50 €, για την παρακολούθηση δύο κύκλων: 90 € και για την παρακολούθηση και των τριών κύκλων: 120 €. Στο τέλος κάθε κύκλου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά εκπομπές από το στούντιο του trollradio.gr. Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί δωρεάν το βιβλίο «Ο Bono μιλάει για τον Bono» του Michka
Αναλυτικά:
1ος κύκλος: Η είδηση στο μουσικό ραδιόφωνο με τον Δημήτρη Σούλτα
Πέμπτη 16, 23 και 30 Οκτωβρίου 2014
Εκτός από το ενημερωτικό ραδιόφωνο, όπου το κύριο βάρος πέφτει στην ενημέρωση και στη συνεχή ροή ειδήσεων, το μουσικό ραδιόφωνο μπορεί και αυτό να δώσει συνοπτικά αλλά περιεκτικά ειδήσεις και πληροφορίες χρήσιμες και απαραίτητες για τον ακροατή του. Η διαχείριση αυτών των ειδήσεων εξαρτάται από το είδος τους, το περιεχόμενό τους, αλλά και την αξιολόγησή τους σε σχέση με τα ενδιαφέροντα των ακροατών ενός μουσικού σταθμού.
Σε αυτό το μέρος του σεμιναρίου θα εξεταστούν και θα αναλυθούν αυτές οι δυνατότητες σε τέσσερις θεματικές συναντήσεις:
1. Πώς συνθέτουμε ένα δελτίο ειδήσεων για ένα μουσικό ραδιόφωνο. Διαφοροποίηση του ύφους σε σχέση με έναν ενημερωτικό σταθμό.
2. Διαχείριση ειδήσεων κατά τη διάρκεια μιας ραδιοφωνικής εκπομπής. Πώς μπορούμε συνοπτικά, αλλά χωρίς να χάνουμε την ουσία να ενημερώσουμε το κοινό του μουσικού ραδιοφώνου.
3. Διαχείριση χρήσιμων πληροφοριών (κίνηση, ωράρια, απεργίες, εκδηλώσεις) στο μουσικό ραδιόφωνο.
4. Σατιρικός λόγος στο ραδιόφωνο. Πώς η σάτιρα βοηθά στην ενημέρωση χωρίς να κουράζει το κοινό.
2ος κύκλος: Μουσική επιμέλεια με τον Αντώνη Λεκόπουλο
Πέμπτη 13, 20 και 27 Νοεμβρίου 2014
Η μουσική είτε παίζει τον πρώτο ρόλο είτε χρησιμοποιείται απλώς ως επένδυση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ραδιοφώνου. Σε αυτόν τον κύκλο θα εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο ένας ραδιοφωνικός παραγωγός επιλέγει τη μουσική για κάθε του εκπομπή ή δημιουργεί την playlist της εκπομπής του. Οι θεματικές θα είναι οι εξής:
1. Δημιουργία πλάνου και στιλ για κάθε εκπομπή ανάλογα με τη ροή προγράμματος του σταθμού: Breaks, δελτία ειδήσεων, ένθετα του σταθμού και υπολογισμός αριθμού τραγουδιών που χρειάζονται για κάθε εκπομπή. Διαχωρισμός και επιλογή τραγουδιών ανάλογα με την ώρα, το ύφος της εκπομπής, τη μουσική ταυτότητα του σταθμού και τη θεματολογία που ο κάθε παραγωγός έχει επιλέξει.
2. Τεχνική επιμέλεια και οργάνωση ηλεκτρονικής δισκοθήκης: Τι είναι τα mp3 tags, σε τι χρησιμεύουν, πώς τα επεξεργαζόμαστε και γιατί μας είναι απαραίτητα. Ομογενοποίηση κωδικοποίησεων αρχείων mp3 και βασικές τεχνικές επεξεργασίας τους.
3. Από την θεωρία στην πράξη: «Στήσιμο» και προγραμματισμός 24ωρης εκπομπής με την χρήση του προγράμματος SAM Broadcaster. Εδώ θα έχουμε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε σχεδόν όλη την θεωρία των ενοτήτων 1, 2 και 3.
Στο τέλος του τρίτου κύκλου κάθε υποψήφιος παραγωγός θα είναι σε θέση να ετοιμάσει μια εκπομπή μουσικά άρτια και σωστά δομημένη.
3ος κύκλος: Η δημοσιογραφική έρευνα και η συνέντευξη στο ραδιόφωνο με τον Χρίστο Χαραλαμπόπουλο
Πέμπτη 11, 18 και 19 Δεκεμβρίου 2014
Η δημοσιογραφική έρευνα στο ραδιόφωνο
Σε αυτόν τον θεματικό άξονα δίνεται έμφαση στον σχεδιασμό της έρευνας, στην οργάνωσή της, στην επιλογή και την αξιολόγηση των πηγών, στη συγκέντρωση του υλικού και στη μορφή της παρουσίασής του. Εξετάζονται οι δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στη συλλογή πληροφοριών (π.χ. data journalism), καθώς και οι ευκαιρίες συνεισφοράς του κοινού (π.χ. crowd sourcing) για την κάλυψη θεμάτων «ανεπιθύμητων» στα καθιερωμένα μέσα, στο πλαίσιο της ερευνητικής δημοσιογραφίας.
Η συνέντευξη στο ραδιόφωνο
Παρουσιάζεται η τεχνική της συνέντευξης στο ραδιόφωνο και τα διαφορετικά της είδη: η ηχογραφημένη και η ζωντανή. Ακόμα εξετάζονται:
• η διάρκεια και ο τρόπος παρουσίασης
• οι κανόνες επιλογής των προσώπων
• ο σχεδιασμός της και οι θεματικοί της άξονες
• η μεθοδολογία και τα προβλήματα
• η σημασία της προσωπικότητας του δημοσιογράφου και του συνεντευξιαζόμενου
• η επιλογή και η επίδραση του χώρου-τόπου της συνέντευξης
Ενημερωτική συνάντηση για το περιεχόμενο του σεμιναρίου: Τετάρτη 8 Οκτωβρίου στις 18:00. Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 211 3003580 ή να στείλετε e-mail στο polychorosmetaixmio.gr. Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή για το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει στέλνοντας e-mail στο polychorosmetaixmio.gr. Στο θέμα του ηλεκτρονικού σας μηνύματος θα πρέπει να αναγράφεται ο τίτλος του σεμιναρίου και στο σώμα του να σημειώνονται τα πλήρη στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνα επικοινωνίας). Όπου απαιτείται βιογραφικό, θα πρέπει να επισυνάπτεται στο e-mail. Περισσότερες πληροφορίες για τους Συντελεστές στη σελίδα του Troll Radio.
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
Σχόλια
"υπεύθυνος συντονισμού και
LOL replied on Μόνιμος σύνδεσμος
"υπεύθυνος συντονισμού και επιμέλεια σεμιναρίου: Γιάννης Κουλουκάκος" ραδιοφωνικό σεμινάριο από κάποιον που ανοίγει μπύρες στον αέρα; Αυτό είναι επαγγελματισμός;
ανάλογα με την εκπομπή
ανώνυμος replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Γιατί ρε φίλε, ανάλογα με την εκπομπή που κάνεις και το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι έχει κι αυτό την αξία του. Και υπενθυμίζω ότι troll radio κάνει εκπομή, όχι στο πρώτο πρόγραμμα