Υποβλήθηκε από radiofono.gr στις .
Η νορβηγική κυβέρνηση ολοκλήρωσε τη μετάβασή στις ψηφιακές ραδιοφωνικές εκπομπές την Τετάρτη, διακόπτοντας τις εκπομπές στα FM παρά τις ανησυχίες που εκφράστηκαν από τους πολίτες. Η Νορβηγία ξεκίνησε τη σταδιακή κατάργηση των παραδοσιακών ραδιοφωνικών σταθμών FM τον Ιανουάριο, ανά περιοχή, υπέρ των καναλιών ψηφιακής μετάδοσης (DAB). Με τον τρόπο αυτό, η Νορβηγία έγινε η πρώτη χώρα που εξάλειψε πλήρως τα FM υπέρ της ψηφιακής υπηρεσίας (ΣτΜ: για τη δημόσια ραδιοφωνία -οι τοπικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί συνεχίζουν να εκπέμπουν στα FM). Η μακροχρόνια διαδικασία έγινε ως μέτρο περικοπής κόστους, καθώς η κυβέρνηση εκτιμά ότι η αλλαγή θα εξοικονομήσει περίπου 200 εκατομμύρια κορώνες (24 εκατομμύρια δολάρια) ετησίως, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Guardian.
Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε από τη νορβηγική εφημερίδα Dagbladet ανέφερε ωστόσο ότι 66 τοις εκατό των πολιτών αντιτάχθηκαν στη μετάβαση από την αρχή. Τα παραδοσιακά ραδιόφωνα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στα αυτοκίνητα, γίνονται άχρηστα με τη μετάβαση στην ψηφιακή τεχνολογία, αναγκάζοντας τους Νορβηγούς που δεν διαθέτουν ραδιόφωνα DAB να αγοράσουν προσαρμογείς. Το Dagbladet ανέφερε το 2015 ότι η μετάβαση στην ψηφιακή ραδιοφωνία θα πετύχαινε πάνω από το 99% της κάλυψης της χώρας, αλλά λίγο πριν αρχίσει η μετάβαση προέκυψαν ανησυχίες για κακή ποιότητα λήψης. Το μεγαλύτερο μέρος των ανησυχιών προέρχονταν από τους πολίτες των ορεινών και παραθαλάσιων περιοχών, καλλιεργώντας μια απειλή για όσους ενδέχεται να μην έχουν πρόσβαση στις δημόσιες ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές.
Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση έσπευσε τη μετάβαση στο DAB, παραπονούμενοι για το υψηλό κόστος για τους πολίτες. Παρόμοιες επικρίσεις εμφανίστηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2009, όταν το Κογκρέσο υποχρέωσε τους τηλεοπτικούς σταθμούς να αποσύρουν τα αναλογικά σήματα υπέρ της ψηφιακής τηλεόρασης. Ο Ib Thomsen, βουλευτής του Κόμματος Προόδου, δήλωσε στο Reuters τον Ιανουάριο ότι η χώρα απλά δεν ήταν έτοιμη για την εξάλειψη των FM. "Υπάρχουν 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα στους νορβηγικούς δρόμους που δεν διαθέτουν δέκτες DAB και εκατομμύρια ραδιόφωνα στα νορβηγικά σπίτια θα σταματήσουν να λειτουργούν όταν το δίκτυο FM απενεργοποιηθεί. Επομένως υπάρχει σίγουρα μια ανησυχία πάνω στο θέμα της ασφάλειας", δήλωσε ο Thomsen στο Reuters. Εκτός από τις ανησυχίες σχετικά με την κάλυψη, η Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου διαπίστωσε ότι λίγοι προσαρμογείς έχουν το δημοφιλές χαρακτηριστικό FM Traffic Announcement (TA), όπως δήλωσε ο σύμβουλος επικοινωνιών Nils Sødal στο Dagbladet. Το NRK, κυβερνητικό ραδιοτηλεοπτικό κανάλι, σχεδίασε ένα κανάλι που ονομάζεται NRK Traffic για την επίλυση του προβλήματος, αλλά πολλοί υποστηρίζουν ότι η λογική του συστήματος ΤΑ είναι να διακόπτεται οποιοσδήποτε ραδιοφωνικός σταθμός ακούει ο ακροατής την ώρα που μεταδίδονται σημαντικές πληροφορίες.
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
Σχόλια
'Ηθελέστα και Παθέστα....
Lakis replied on Μόνιμος σύνδεσμος
Το συγκεκριμενο πραγματικο Αρθρο ερχεται σε αντιθεση με παλαιοτερα (ψευδη) αρθρα και ρεπορταζ σε μεσα ενημερωσης οπου αναφεραν οτι το DAB εχει μεγαλη λειτουργικη Επιτυχια, Απήχηση και μεγαλη Αποδοχη απο τους Πολιτες της Νορβηγιας, ή και καποιων αλλων χωρων.
Σε ολες τις χωρες το DAB ακομα πριν εφαρμοστει ολοκληρωτικα, εχει παντου τα ιδια προβληματα και την ιδια χαμηλη αποδοχη απο τους πολιτες, ίσως και χειροτερη.
Ακομα και τα εκατομμυρια των αυτοκινητων να ειχαν DAB, τα λειτουργικα και τεχνικα προβληματα παραμενουν και ετσι η Μη Αποδοχη θα ηταν ακομα υψηλοτερη απο το 66% που αναφερουν αφου η λειτουργικοτητα και η χρηστικοτητα του συστηματος ειναι εκ γεννετης προβληματικη και μερικως αποτυχημενη.
Να δειτε το ποσο μη λειτουργικο θα ειναι στην Ελλαδα και σε καποιες αλλες χωρες.
Οχι μονο λογω Μορφολογιας Εδάφους, στην υπαιθρο, αλλά και μεσα στις πολεις.
Οσο για την Εξοικονομηση Χρηματων αυτο δεν στηριζεται καπου.
Αντιθετα μονο και μονο η ολοκληρωτικη αντικατασταση του εξοπλισμου πρωτα των πολιτων, δευτερων των Σταθμων και των παρόχων υπηρεσιας μεταδοσης - μακροπροθεσμα....επιφερει το Πρωτο Μεγαλο Κοστος.
Επισης ...Η Εμβελεια και η αξιοπιστια στην ληψη του DAB ειναι χειροτερη απο τα αναλογικα.
Η αποδοση ισχύος εκπομπης σε σχεση με την καταναλωση ρευματος ειναι πολυ μικροτερη απο τα αναλογικα λογω οτι οι Πομποι DAB λειτουργουν σε ταξη Α, και οχι σε ταξη C οπως τα αναλογικα, δηλ, καινε πολυ περισσοτερο ρευμα για να παραγουν την ιδια ισχυ με το αναλογικο.
Ετσι, αφου θα πρεπει και η ισχυ των πομπων να αυξηθει περισσοτερο, για να φτασει την αντιστοιχη εμβελεια και αξιοπιστια των αναλογικων, (για την αξιοπιστια θα χρειαζεται ακομα περισσοτερη ισχυ) άρα θα αυξηθει και η καταναλωση, λογω της περισσοτερης ισχυς αλλα κυριως λογω και της ταξης λειτουργιας A που εχει χαμηλοτερη αποδοση σε σχεση με την καταναλωση C.
Επίσης με την μη αξιοπιστη ληψη, μεσα σε Πολεις, και ημιορεινες και ορεινες περιοχες, οπου το αναλογικο "παταει" - περναει καλυτερα, τι θα γινει? Θα γεμισουν τις Ταρατσες της καθε "γειτονιας - περιοχης" και καθε βουνο-κορυφη και λοφακι αναμεταδοτες - πομπους DAB??? περισσοτερη ακτινοβολια μεσα στις πολεις - περιοχες, περισσοτερη καταναλωση, περισσοτερος εξοπλισμος, συντηρηση και περισσοτερες βλαβες.
Το DAB δεν το εγκρινανε αρρον - αρρον σε ολες τις χωρες, επειδη ειναι πιο αξιοπιστο, και πιο οικονομικο απο το Αναλογικο, ουτε για να προφερουν απλοχερα στους πολιτες καλυτερο ραδιοφωνο, αλλά για να "ξε-καθαρισουν" εξοντωσουν, τους πολλους σταθμους, και να παραμεινουν - επιβιωσουν σε μια ψηφιακη ραδιοφωνικη (Γυαλα), μονο οι μεγαλοι σταθμοι, Ομιλων και Εταιρειων και οσοι μονο θα μπορουν και εχουν "πλατες" ή και "τσεπες".
Οσο το οτι ταχα ενδιαφερονται για τον καλυτερο ηχο, αξιοπιστια, εμβελεια, και υπηρεσιες στους ακροατες....αυτο ειναι ενα παραμυθι που φανηκε ηδη στην πραξη στην Νορβηγια, που εχει και προωθει εδω και χρονια το DAB και εχουμε μελλον ακομα.....και εκει, και σε αλλες χωρες οπου αναπτυσσσεται.....
Αν ηθελαν πραγματικα να προσφερουν στον πολιτη ραδιοφωνο, θα μπορουσαν να το κανουν ανετα και στο αναλογικο, οργανωνοντας το και αναβαθμιζοντας το, υποχρεωτικα, με κανονες, νομους και ελεγχους, οπου ειναι πιο προσιτο, πιο οικονομικο, και πιο αξιοπιστο και πιο Δημοκρατικο.
Και οχι να κατεβαζει τον διακοπτη ο Ψηφιακος Παροχος σε οποιον σταθμο (στον οποιο πληρωνουν "ενοικιο") δεν ειναι "φρονιμος" στις "πραξεις" της καθε Κυβερνησης ή του καθε Μεγαλοεπιχειρηματια.
Επίσης καλο ειναι να λειτουργουν και τα δυο συστηματα.....αλλα εν κινησει.. με οχηματα δεν ειναι Ευχρηστο και λειτουργικο. Δηλαδη ο Οδηγος που ταξιδευει και ακουει DAB π.χ απο την πολη που ξεκιναει, και βγαινει στην υπαιθρο ή σε περιοχη οπου το dab δεν ειναι αξιοπιστο ή δεν κανει ληψη, θα το γυριζει στα FM και θα ψαχνει σταθμο ή τον σταθμο που ακουγε??? και παρακατω μετα παλι το ιδιο? Δυο συστηματα σε σταθερους δεκτες μπορουν να λειτουργησουν, δυο συστηματα εν κινησει δεν γινεται ή ειναι πολυ δυσκολο και μη ευχρηστο, ακομα και αν υπαρξει και αυτοματη μεταλλαγη. Ειναι Δυσχρηστο και μη λειτουργικο. Πρεπει οι ραδιοφωνικοι σταθμοι να ειναι σε ενα συστημα.
Το μελλον του DAB.....κοντα ειναι, και ερχεται και στην Ελλαδα, και δεν ειναι TV που ήταν πιο "ευκολο", ηταν ενα συστημα, και με Δεκτες Σταθερους, και που και εκει ακομα υπηρχαν, και υπαρχουν καποια θεματακια.....
Το Ραδιοφωνο ειναι δυσκολο γιατι, ειναι και με Σταθερο Δεκτη, και με Φορητο Δεκτη, και με Δεκτη εν κινησει,.....και θα δουμε τελικα ποιος θα πληρωσει τον "Ασβέστη για Μαρμαρο".....σιγουρα πρωτα οι Πολιτες, μετα οι Ραδ. Σταθμοι......