Υποβλήθηκε από radiofono.gr στις .
Με δεδομένη την πτώση της διαφημιστικής δαπάνης του ραδιοφώνου τίθενται σημαντικά ερωτήματα όχι μόνο για το παρόν του μέσου, αλλά και για το μέλλον του. Σύμφωνα με άρθρο του Δημήτρη Κορδερά στο τελευταίο τεύχος του Marketing Week, παρά τους φόβους ότι η άσχημη κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη, τα στελέχη της αγορά είναι αισιόδοξα. Ωστόσο μεγάλο ζήτημα είναι η αλλαγή νοοτροπίας και η υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογικών μεθόδων για τη διάθεση και την προώθηση του ραδιοφωνικού περιεχομένου.
Σύμφωνα με το άρθρο, «απολύτως απαραίτητες κινήσεις είναι η δημιουργική και στρατηγική συνύπαρξή του [ραδιοφώνου] με τα social media, η στρατηγική ανάπτυξη της υπεραξίας του ραδιοφωνικού brand, η δημιουργική αξιοποίηση του περιεχομένου του και σε άλλες πλατφόρμες (όπως π.χ. στο διαδίκτυο και στο κινητό/tablet), η ανάγκη ανάδειξης του διαδραστικού χαρακτήρα του και το ξεκαθάρισμα νομοθετικού πλαισίου».
Από την πλευρά τους οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που παρουσιάζονται ως κυρίαρχοι της αγοράς φαίνεται να αντιμετωπίζουν τη συμπόρευση με τις νέες τεχνολογίες ως μια σημαντική πρόκληση. Αυτό μέχρι στιγμής αντιμετωπίζεται μέσω αλληλεπίδρασης με το διαδίκτυο μέσω των web radio και των κοινωνικών δικτύων αλλά και τις mobile εφαρμογές. «Βήματα προς αυτή την κατεύθυνση έχουν γίνει από τους περισσότερους, ωστόσο μένουν ακόμα να γίνουν πολλά, αφού υπάρχει διστακτικότητα για το “κάτι παραπάνω”, τόσο από τους ίδιους τους σταθμούς, όσο και από τους marketers.» Οι τελευταίοι είτε δεν γνωρίζουν για τις τεχνολογικές επενδύσεις, είτε δεν είναι βέβαιοι για την απόδοση τους, δεδομένου του μειωμένου διαφημιστικού budget αλλά και τις αμφίβολης αξιοπιστίας των μετρήσεων ακροαματικότητας.
Ο Διευθυντής Σύνταξης του Marketing Week, με βάση τις επισημάνσεις του τελευταίου ραδιοφωνικού συνεδρίου στην Αθήνα, επισημαίνει ότι το ραδιόφωνο θα πρέπει να μετεξελιχθεί σε πολυμέσο: να δώσει περισσότερο περιεχόμενο (τόσο ήχου όσο και εικόνας) στο νεαρό ακροατήριο, να παρέχει εξειδικευμένα προγράμματα αλλά και να διαθέτει το ηχητικό πρόγραμμά του μέσω δικτύου και εφαρμογών ακόμα και απομαγνητοφωνημένο.
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια