Υποβλήθηκε από radiofono.gr στις .
Η ιστορία είναι αστείο πράγμα. Συνεχίζει να επαναλαμβάνεται, ωστόσο ο κόσμος επιμένει να αγνοεί το παρελθόν και να υποθέτει ότι δεν θα επηρεαστεί. Όσοι από εμάς ασχολούμαστε με το ραδιόφωνο ειδικά, πιστεύουμε ότι είμαστε η εξαίρεση στην ιστορία. Περίπου σε κάθε γενιά, φαίνεται να υπάρχει μια δραματική αλλαγή σχεδόν σε κάθε βιομηχανία. Αλλά οι περισσότεροι από εμάς στο ραδιόφωνο υποθέτουμε ότι το μεγάλο ταξίδι θα συνεχιστεί για πάντα. Τι θα συμβεί αν φτάσουμε σε ένα ξαφνικό τέρμα, κάποια στιγμή;
Ιστορικά, έχει συμβεί σε εκατοντάδες αγορές. Μια καλά εδραιωμένη βιομηχανία είναι ισχυρή τη μια μέρα, και ξαφνικά μια ανακοινώνεται ένα προϊόν που αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού. Ο κόσμος θορυβείται από την ενδεχόμενη αλλαγή -συμπεριλαμβανομένης και της εδραιωμένης βιομηχανίας, που λέει σε όλον τον κόσμο κάθε επιχείρημα βάσει του οποίου το καινούργιο πράγμα δεν θα λειτουργήσει. Η αλλαγή του παιχνιδιού φαίνεται να μην προχωράει τόσο γρήγορα και η ισχυρή βιομηχανία γίνεται ισχυρότερη. Τότε, σαν αστραπή, μέσα σε μια νύχτα οι καταναλωτές στρέφονται προς το νέο αυτό προϊόν και η ισχυρή, εδραιωμένη βιομηχανία βυθίζεται και κάποια στιγμή εξαφανίζεται.
Τις τελευταίες δεκαετίες συνέβη δεκάδες φορές. Οι βιομηχανίες που μας έρχονται στο μυαλό είναι τα ταξιδιωτικά γραφεία, η επεξεργασία φωτογραφιών και οι φωτογραφικές μηχανές με φιλμ, οι εφημερίδες και η τηλεόραση. Αλλά το ραδιόφωνο;
Πάθος για το ραδιόφωνο
Διατηρώ ένα πάθος για το ραδιόφωνο. Τρέχει στις φλέβες μου για δεκαετίες και συνεχίζω να πιστεύω στη δύναμη που έχει το ραδιόφωνο στο να ενημερώνει, να ψυχαγωγεί, να πουλά προϊόντα και να μετασχηματίζει μικρούς διαφημιστές σε μεγάλες επιχειρήσεις. Αλλά φοβάμαι ότι μπορεί κι εμείς να είμαστε μια από τις εδραιωμένες βιομηχανίες που μένουν κολλημένες στο παρελθόν. Παρά τις θετικές προβλέψεις για μια σίγουρη βιομηχανία αυτή τη στιγμή, για σταθερότητα στο ακροατήριο, υπάρχει μια πιθανότητα ότι μια μέρα θα ξυπνήσουμε και θα βρούμε ότι ένα καινούριο προϊόν θα έχει αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού και θα μας έχει πάρει τη δουλειά.
Θα το αφήσετε να συμβεί;
Η τάση στη ραδιοφωνική βιομηχανία σήμερα θέλει να επαφηόμαστε στους μεγάλους ομίλους για να χαράξουν πορεία. Εξάλλου, είναι εύκολο για μεγάλους κολοσσούς του ραδιοφώνου των ΗΠΑ, όπως η Clear Channel, η Cumulus ή άλλους να παίρνουν τις αποφάσεις για την κατεύθυνση της ραδιοφωνικής βιομηχανίας. Παρότι και οι δύο αυτές εταιρίες έχουν επενδύσει σημαντικά στο μέλλον, τι γίνεται αν κάνουν λάθος; Η ιστορία έχει δείξει ότι οι μεγαλύτεροι οργανισμοί δυσκολεύονται να προβούν σε καινοτομίες και είναι λιγότερο πρόθυμοι να κάνουν υποχωρήσεις που επηρεάζουν τους ίδιους.
Η αλλαγή έρχεται από μεμονωμένα άτομα
Τι θά 'λεγες αν ήσουν το άτομο που έχτισε ένα νέο λαμπρό μέλλον για τη βιομηχανία του; Ναι, εσύ. Ξέρω ότι όλοι σκεφτόμαστε ότι θα είναι κάποιο άλλο άτομο, αυτό που θα επανεφεύρει τη βιομηχανία, αλλά είναι εξίσου πιθανό να είσαι εσύ, όσο και κάποιος άλλος. Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο για κάποιον στην Ατλάντα, ο οποίος ήταν απένταρος, κατέβασε μια ιδέα για τη βιομηχανία του και σήμερα, λίγα χρόνια μετά, λένε ότι ελέγχει το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Είναι το πιο απίθανο άτομο για κάτι τέτοιο, αλλά οι ιδέες του πετούν φλόγες παγκοσμίως. Θα μπορούσες να είσαι στη θέση του, όσον αφορά το ραδιόφωνο.
Συντόνισε καλά το μυαλό σου
Όσοι από μας δουλεύουμε σε γραφείο καθημερινά, τείνουμε να εγκλωβιζόμαστε στη ρουτίνα μας. Εμφανιζόμαστε, ακολουθούμε την ίδια διαδρομή προς και από τη δουλειά, και κάθε μέρα μοιάζει σαν να είναι η τελευταία. Αλλά βαθιά μέσα μας, το μυαλό μας μας λέει ότι χρειάζεται να αναπτυχθούμε, να δεχτούμε προκλήσεις, κάτι μεγάλο να ξεπηδήσει από την καθημερινότητα. Ωστόσο, ο μόνος τρόπος για να εκμεταλλευτείς αυτή την ενέργεια, αυτό το κάτι μεγάλο, είναι να ετοιμάσεις το μυαλό σου. Πρέπει να σκέφτεσαι τα πράγματα που αλλάζουν, ώστε να μπορέσεις να δεις ξεκάθαρα αυτό που μπορείς να κάνεις στο ραδιοφωνιό σου σταθμό που μπορεί να είναι επανάσταση για όλη τη ραδιοφωνική βιομηχανία.
Με το παραπάνω κείμενο ο συντάκτης του Radio Ink, Eric Rhoads, προσκάλεσε τους ιδιοκτήτες των ραδιοφωνικών σταθμών στο συνέδριο που διοργανώνει το περιοδικό του. Το αναδημοσιεύουμε γιατί απεικονίζει έντονα την ανάγκη για καινοτομία που υφίσταται και στο ελληνικό ραδιοφωνικό περιβάλλον.
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια