Μαθητές στο ραδιόφωνο του Σκάι

Την Τετάρτη 21-11-2012  μια ομάδα μαθητών/τριών της Α’ τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Αλίμου, η υπεύθυνη καθηγήτρια (Φλώρα Καλαματιανού) και ο συνοδός καθηγητής κ. Κωστόπουλος, επισκέφθηκαν τα γραφεία του ραδιοτηλεοπτικού σταθμού  «Σκάι» και της εφημερίδας «Καθημερινή»  στα πλαίσια του project: «Κοινωνικά και καταναλωτικά πρότυπα στη διαφήμιση». Η κυρία Κόσσιβα ανέλαβε τη συνοδεία σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης. Στις εγκαταστάσεις του Σκάι, τους μαθητές ξενάγησε ο κύριος Ντελέκος, υπεύθυνος ηχολήπτης του ραδιοφωνικού σταθμού, έλυσε  όλες τις απορίες των παιδιών για τη διαφήμιση στο ραδιόφωνο και τους έδειξε την τεχνική δημιουργίας μιας διαφήμισης.

Στην εντυπώσεις που αποτύπωσαν γραπτώς οι μαθητές Ζωή Ρήγα, Μαργαρίτα Ντελέκου, Ελπίδα Στασινοπούλου και Βασιλική Παπαδημητρίου αναφέρονται λεπτομέρειες για την επίσκεψη:

Ένα από τα πράγματα τα οποία μας εντυπωσίασαν περισσότερο σε αυτή την επίσκεψη, ήταν η αίθουσα του ραδιοφώνου, η οποία ήταν τέλεια ηχομονωμένη και διέθετε πολλά συστήματα και μηχανήματα. Εκεί, δοκιμάσαμε να ηχογραφήσουμε μια ραδιοφωνική διαφήμιση, την οποία μετά επεξεργάστηκε και διόρθωσε με γρήγορες και επαγγελματικές κινήσεις ο αρμόδιος ηχολήπτης.  Άλλη μια εντυπωσιακή εμπειρία, ήταν το γεγονός ότι παρακολουθήσαμε ζωντανά μια εκπομπή του σταθμού και είδαμε το πως λειτουργούν οι επαγγελματίες την ώρα της εκπομπής και το πόσο περίπλοκη είναι η όλη διαδικασία για να μεταδοθεί σωστά.

Συγκεντρωθήκαμε, λοιπόν, σε έναν καλά μονωμένο χώρο όπου πραγματοποιούνται οι ραδιοφωνικές εκπομπές και μιλήσαμε για τις διαφημίσεις στο ραδιόφωνο

Ø  Αρχικά, για να δουλέψει κάποιος στο ραδιόφωνο, είναι απαραίτητο να κάνει σωστή χρήση της ελληνικής γλώσσας, του τονισμού και του συντακτικού.

Ø  Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα του ραδιοφώνου είναι η δυνατότητα μεταφοράς του όπου επιθυμούμε. Αντίθετα, βασικό του μειονέκτημα αποτελεί η έλλειψη της εικόνας.

Ø  Οι  διαφημίσεις συνήθως κυμαίνονται στα 25 με 30 δευτερόλεπτα. Το κόστος τους εξαρτάται από το σταθμό και τη ζώνη ακροαματικότητας αυτού και η χρέωσή γίνεται ανά δευτερόλεπτο.

Ø  Μία διαφήμιση για να θεωρηθεί πετυχημένη πρέπει να έχει μία έξυπνη ατάκα που θα θυμάται ο ακροατής. Ο κίνδυνος όμως της διαφήμισης αυτής είναι ότι θυμάται την ατάκα αλλά ξεχνάει το προϊόν. Από την άλλη πλευρά, μία καλή διαφήμιση διαθέτει λίγες πληροφορίες που τις θυμάται ο ακροατής.

Ø  Το είδος των διαφημίσεων που αναπαράγονται στο ραδιόφωνο συνδέεται άμεσα με το target group

Ø  Υπάρχουν συγκεκριμένοι χρονικοί περιορισμοί για τις διαφημίσεις ανά μισάωρο οι οποίοι καθορίζονται από το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο.

Ø  Απαγορεύονται οι διαφημίσεις ορισμένων προϊόντων (π.χ. τσιγάρα) αλλά μπορούν να διαφημιστούν έμμεσα με την περιγραφή τους.

Ø  Οι διαφημίσεις κοινωνικού περιεχομένου και τα πολιτικά πεντάλεπτα είναι δωρεάν, ενώ οι κανονικές πολιτικές διαφημίσεις κομμάτων πληρώνονται και επιτρέπονται μόνο κατά την προεκλογική περίοδο.

Πηγή: 2ο Γενικό Λύκειο Αλίμου «Γεώργιος Καραϊσκάκης»
Στην φωτογραφία έχουν κρυφτεί τα πρόσωπα των ανηλίκων λόγω νομικών απαιτήσεων

γεωγραφική τοποθεσία: 

Σχόλια

Εγγραφή στο all greek radio news