Υποβλήθηκε από radiofono.gr στις .
Στα πλαίσια της δράσης "Μορφωτική και αναπτυξιακή πρωτοβουλία", το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας του Βόλου προέβη στη λειτουργία διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού. Πρόκειται για μια προσπάθεια δημιουργίας ενός φορέα έκφρασης των μελών της Κοινότητας Μάθησης του ΣΔΕ Βόλου (εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων) σχετικά με διάφορα θέματα που ενδιαφέρουν τα μέλη του σχολείου (Διατροφή, Τεχνολογία, Πολιτισμό, Αθλητισμό κλπ) αλλά και δραστηριότητες που αναπτύσσονται στο σχολείο (εκδρομές, Σχέδια εργασίας, διαθεματικές προσεγγίσεις κλπ).
Για κάθε εκπομπή συγκροτήθηκε μία ομάδα παραγωγής και μια ομάδα ηχογράφησης. Μέλημα της ομάδας παραγωγής ήταν να συγκεντρώνει το υλικό κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και να το παραδίδει στην ομάδα ηχογράφησης, η οποία κάθε Παρασκευή που γίνονταν οι τακτικές συναντήσεις της ομάδας, το ηχογραφούσε. Το πρόγραμμα του σταθμού είχε επίσης αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου για να μπορούν να συνεισφέρουν σε αυτό και οι υπόλοιποι εκπαιδευόμενοι ανεξάρτητα αν ανήκουν σε άλλο σχέδιο δράσης.» Συνολικά έγιναν 133 ηχογραφήσεις (περίπου 6 ηχογραφήσεις την ημέρα), ενώ το πρότζεκτ διήρκεσε για 21 ημέρες.
Οι καθηγητές δικαιολογούν τη μικρή απήχηση που είχε ο ραδιοφωνικός σταθμός στη σχολική κοινότητα, καθώς χαρακτηρίζουν την πρώτη χρονιά λειτουργίας του δοκιμαστική και πειραματική, αναγνωρίζουν τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν και δηλώνουν πρόθυμοι να προβούν σε βελτιώσεις με την νέα χρονιά.
"Πιο αξιοσημείωτες από τις εκπομπές ήταν οι συνεντεύξεις που οργάνωσε η κ. Μαγκαφά Βαρβάρα με μέλη του δικού της εργαστηρίου δημιουργικού λόγου και άλλους μαθητές. Πιο «δημοφιλείς» θεματικές (εκπομπές) αποδείχθηκαν οι: Οι μαθητές γράφουν, Διατροφή-Συνταγή, Είμαι από το..., Αυτοκίνητο, Η άποψη μας, Ιστορίες της γιαγιάς. Βέβαια, μιλάμε κυρίως για συγκέντρωση υλικού για τις παραπάνω θεματικές ενότητες με αναζήτηση υλικού από το διαδίκτυο και άλλες πηγές και όχι παραγωγή ιδίων εκπομπών. Αυτό θα είναι και ένα στοίχημα για την επόμενη χρονιά, δηλαδή το πέρασμα από την πρακτική της «αντιγραφής-επικόλλησης» σε μια πιο δημιουργική και προσωπική αντίληψη των εκπομπών.
Στη δραστηριότητα συμμετείχαν ουσιαστικά τέσσερις εκπαιδευτικοί με διακριτούς ρόλους: ο κ. Παπαγεωργίου Βασίλης χειρίζεται τον εξοπλισμό ηχογράφησης και επεξεργάζεται τα αρχεία ήχου, ο κ. Ματέκας Αριστείδης βοηθά τους εκπαιδευόμενους στη συγκέντρωση και επεξεργασία του υλικού, ο κ. Βίγκλας Λίνος ρυθμίζει τα τεχνικά θέματα που σχετίζονται με την εκπομπή του σταθμού και η κ. Μαγκαφά Βαρβάρα έχει αναλάβει το πολύ ενδιαφέρον κομμάτι των συνεντεύξεων.
Ο σταθμός εξέπεμπε καθημερινά στις 16.00 (ώρα έναρξης του σχολείου) και το πρόγραμμα επαναλαμβάνονταν στις 21.00. Αυτό είναι ακόμα ένα σημείο προς συζήτηση, καθώς φάνηκε ότι οι ώρες εκπομπής του σταθμού δε βόλευαν ιδιαίτερα τους εκπαιδευόμενους αν και ήταν ένα θέμα που συναποφασίστηκε στην αρχή του σχεδίου δράσης. Βασική επιδίωξη μας παραμένει να δημιουργηθεί σταδιακά ένα περιβάλλον, όπου όλη η σχολική κοινότητα, εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι θα αγκαλιάσουν το ραδιοφωνικό σταθμό και θα συμμετέχουν ενεργά, ώστε να διασφαλιστεί η συνεχής λειτουργία και βελτίωση του."
Οι καθηγητές, στην επίσημη αναφορά τους, δηλώνουν επίσης ότι οι στόχοι που τέθηκαν αρχικά επιτεύχθηκαν εν μέρει: "Οι εκπαιδευόμενοι ήρθαν σε επαφή με την τεχνολογία του διαδικτυακού ραδιοφώνου, ανέπτυξαν την προσωπικότητά τους μέσω της έκφρασης εμπειριών, βιωμάτων, συναισθημάτων, επιτευγμάτων και μαθησιακών πληροφοριών ενδυναμώνοντας έτσι την αυτοπεποίθηση/αυτοεκτίμησή τους, αλληλεπίδρασαν με τους συνεκπαιδευόμενους και τους εκπαιδευτές τους ως μέλη μιας Κοινότητας Μάθησης και το σχολείο ήρθε σε επικοινωνία με το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, αλλά όχι στο βάθος και το εύρος που θα μας έκανε να χαρακτηρίσουμε το σχέδιο δράσης απόλυτα επιτυχές."
Τις ηχογραφημένες εκπομπές μπορείτε να τις ακούσετε στη διαδικτυακή τοποθεσία του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας του Βόλου.
Πηγή: Μορφωτική Πρωτοβουλία
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια