Υποβλήθηκε από radiofono.gr στις .
[img_assist|nid=1519|title=|desc=|link=none|align=left|width=109|height=78]Σχέδιο για την αδειοδότηση ραδιοφωνικών σταθμών που θα λειτουργούν κατά μήκος των εθνικών οδικών αξόνων επεξεργάζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες. Η ανάθεση της εκμετάλλευσης των οδικών εθνικών δικτύων σε ιδιώτες, που συνοδεύτηκε από τεράστιες αυξήσεις στα διόδια, επιβάλλει και την παροχή υπηρεσιών. Έτσι συνέπεσε η εισήγηση των εταιρειών εκμετάλλευσης των δρόμων με παλαιότερα αιτήματα ραδιοφωνικών σταθμών για την ανάπτυξη ενός ραδιοφωνικού δικτύου κατά μήκος των νέων αξόνων, με στόχο την εξυπηρέτηση των οδηγών. Ως και σήμερα η λήψη των σταθμών ανά νομό είναι προβληματική, ενώ κανείς δεν είναι σε θέση να παρέχει διαρκή ροή ενημέρωσης κατά μήκος των εθνικών δρόμων.
Αν βρεθούν διαθέσιμες συχνότητες, εκτιμάται πως η ΕΡΑ θα έχει ένα προβάδισμα, ενώ είναι πιθανό να υπάρξει χώρος και τουλάχιστον για έναν ιδιωτικό ραδιοφωνικό σταθμό.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η Ε.ΡΑ. ήδη καλύπτει σε εμβέλεια ένα μεγάλο ποσοστό των Εθνικών Οδών και μάλιστα με υποστήριξη αυτόματης αλλαγής συχνότητας στον ισχυρότερο αναμεταδότη. Παράλληλα, το ενημερωτικό πρόγραμμα της Ε.ΡΑ. διαθέτει, τουλάχιστον για τις ώρες αιχμής, δελτία κυκλοφορίας, τα οποία όμως παρότι αναμεταδίδονται πανελλαδικά, παρέχουν ενημέρωση μόνο για τους δρόμους του κέντρου της Αθήνας (Εδώ λειτουργεί το γνωστό ανέκδοτο για τον κάτοικο της Θεσ/νικης που οδηγεί στην Εγνατία και το ραδιόφωνό του τον ενημερώνει για την Κατεχάκη).
Επίσης τεχνολογικά είναι δυνατόν οι υπάρχοντες σταθμοί να εκτελούν κατά τόπους χρέη ενημέρωσης των οδηγών, ενεργοποιώντας την υπηρεσία TA (traffic announcement) στο RDS κατά την διάρκεια μετάδοσης δελτίου κυκλοφορίας, Αφετέρου, η ροή πληροφορίας από την Τροχαία Εθνικών Οδών προς τους ραδιοφωνικούς σταθμούς δεν θα έπρεπε να θεωρείται δύσκολη υπόθεση.
Τέλος, ενδεχομένως σχετίζεται με το θέμα αυτό η προσπάθεια του Υπουργείου να εντοπίσει χάρτες συχνοτήτων γύρω από τις εθνικές οδούς, όπως συμβαίνει σε περιοχές της Βοιωτίας, της Φθιώτιδας και της Κορινθίας, τις δύο δηλαδή μεγάλες οδικές εξόδους του λεκανοπεδίου.
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια