Θεσσαλονίκη, Κεντρ. Μακεδονία

 [img_assist|nid=1538|title=|desc=|link=popup|align=right|width=280|height=321]

 Συχνότητες Ελληνικής Ραδιοφωνίας

ΘΕΣ/ΝΙΚΗ ΗΜΑΘΙΑ ΠΕΛΛΑ
Χορτιάτης Βέρμιο Κάτω
Κορυφή
88,0 88,9 92,7
90,0 91,9 101,4
92,0 101,0 105,4
93,9 106,5  
95,8    
102,0    


Συχνότητα Βουλής:
Χορτιάτης 100,6

 

ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ :

Νομός Θεσσαλονίκης[img_assist|nid=1516|title=|desc=|link=popup|align=right|width=450|height=346]
Αριθμός προβλεπόμενων αδειών: 28
Αριθμός υπαρχουσών ΒΝΛ: 57
Εκπέμπουν στην περιοχή*: 58 [Βλέπε λίστα ]
Εύρος: 88,6 - 101
Κέντρα εκπομπής: 3 (συμπληρωματικά: Χορτιάτης, Μ. Βάβδος, Ασπροβάλτα)

 

 
88,6 92,9 97,3
88,9 93,2 97,6
89,2 93,5 97,9
89,5 94,5 98,2
90,4 94,8 98,5
90,7 95,1 99,8
91,0 95,4 100,2
91,3 96,4 101,0
91,6 96,7  
92,6 97,0  

 

 

 

 

[img_assist|nid=1521|title=|desc=|link=popup|align=right|width=370|height=316]Νομός Χαλκιδικής
Αριθμός εν δυνάμει αδειών: 6
Αριθμός υπαρχουσών ΒΝΛ: 12  
Εδρεύουν/εκπέμπουν στην περιοχή*: 13  [Βλέπε λίστα]
Εύρος: 103,2 - 107,4

 

Τσουκαλάς, Αρναία
103,2
104,1
104,5
106,7
107,1
107,4







[img_assist|nid=1522|title=|desc=|link=popup|align=right|width=370|height=257]Νομός Κιλκίς
Αριθμός εν δυνάμει αδειών: 7
Αριθμός υπαρχουσών ΒΝΛ: 5
Εκπέμπουν στην περιοχή*: 7 [Βλέπε λίστα]
Εύρος: 99,2 - 105,9

Κριθέα
99,2
101,5
102,5
102,8
103,1
105,3
105,9

 

 

[img_assist|nid=1523|title=|desc=|link=popup|align=right|width=370|height=298]Νομός Πέλλας
Αριθμός εν δυνάμει αδειών: 6
Αριθμός υπαρχουσών ΒΝΛ: 8
Εκπέμπουν στην περιοχή*: 10 [Βλέπε λίστα]
Εύρος: 99,0 - 106,9

 

Κάτω Κορυφή Άγρας
103,2 99,0
104,1 103,4
104,5 103,7
106,7 104,6
107,1 105,1
107,4 106,9


[img_assist|nid=1524|title=|desc=|link=popup|align=right|width=370|height=219]Νομός Ημαθίας
Αριθμός εν δυνάμει αδειών: 6
Αριθμός υπαρχουσών ΒΝΛ: 12
Εκπέμπουν στην περιοχή*: 12 [Βλέπε λίστα]
Εύρος: 102,6 - 107,8

Δοβράς Νάουσα
102,6 102,9
103,5 103,9
104,3 104,9
105,7 105,5
106,3 106,1
107,6 107,8

Νομός Πιερίας[img_assist|nid=1525|title=|desc=|link=popup|align=right|width=370|height=343]
Αριθμός εν δυνάμει αδειών: 7
Αριθμός υπαρχουσών ΒΝΛ: 19
Εκπέμπουν στην περιοχή*: 21 [Βλέπε λίστα]
Εύρος: 99.1 - 104,1

Μετόχι
99,1
102,6
102,9
103,2
103,5
103,8
104,1

 

 

Σχόλια

Σήμερα παρουσιάστηκε από τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών/Επικοινωνιών & Επικρατείας και ο χάρτης των αναλογικών ραδιοφωνικών συχνοτήτων του ΕΜΠ (του καθηγητή Καψάλη και ομάδας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών) για την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τη μελέτη για τη Θεσσαλονίκη προβλέπονται 28 ραδιοφωνικές συχνότητες για τους ιδιωτικούς σταθμούς συν 7 για τα προγράμματα της ΕΡΤ σύνολο 35. Οι συχνότητες των ιδιωτικών καθορίζονται ως ακολούθως.
Κέντρο Εκπομπής Χορτιάτης: (88.6, 88.9, 89.2, 89.5, 90.4, 90.7, 91.0, 91.3, 91.6, 92.6, 92.9, 93.2, 93.5, 94.5, 94.8, 95.1, 95.4, 96.4, 96.7, 97.0, 97.3, 97.6, 97.9, 98.2, 98.5, 99.8, 100.2, 101.0). Δευτερεύοντα κέντρα Βάβδος, Ασπροβάλτα.

Οι συχνότητες των ραδιοφώνων της ΕΡΤ, Χορτιάτης: 88.0 (ΝΕΤ), 90.0 (Β' Πρόγραμμα), 92.0(Τρίτο), 93.9(Erasport), 95.8(Δεύτερο Θεσσαλονίκης), 100.6 (ΒΟΥΛΗ), 102(Πρώτο Θεσσαλονίκης).


Επιτέλους λαμβάνεται υπόψη το γεωγραφικό ανάγλυφο της Κεντρικής Μακεδονίας, ορίζονται επίσημα κέντρα εκπομπής και καθορίζονται συχνότητες για τα ραδιόφωνα των νομών Κιλκίς, Πέλλας, Ημαθίας, Πιερίας, Χαλκιδικής, και Σερρών για πρώτη φορά σε σχέση με τις ραδιοφωνικές συχνότητες του νομού Θεσσαλονίκης.

Παρατήρηση: Ο ορισμός των ραδιοφωνικών συχνοτήτων έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφευχθεί το πρόβλημα των παρεμβολλών με τους γειτονικούς της Θεσσαλονίκης νομούς - η κατάσταση δηλαδή που υπάρχει σήμερα. Ο νομός Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί τα FM μέχρι το 102.0Mhz και οι ιδιωτικοί των γύρω νομών θα χρησιμοποιούν κυρίως τις συχνότητες πάνω από την 102.3Mhz με ορισμένες εξαιρέσεις.

 

ΠΕΙΤΕ ΑΠΟΨΕΙΣ

ΕΓΩ ΕΝΑ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ   ΤΡΑ ΓΙ ΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ

οποτε καποιοι θα μεινουν και καποιοι θα φυγουν.και αυτοι που θα μεινουν θα αλλαξουν συχνοτητες.

αντε να δουμε ομως με ποια κριτηρια θα γινει αυτο.

 dj spo

1. Κύριε "ΤΡΑ ΓΙ ΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ" το συγκεκριμένο άρθρο με τα κέντρα εκπομπής στην Κεντρική Μακεδονία που αναφέρεις πιο πάνω είναι από το satleo forum. Όταν αναφέρεις δουλειά άλλων καλό είναι να γράφεις και την πηγή.

 

2. Συμφωνώ djspo σύν της επιλογής των συγχωνέψεων που θα παίξει πολύ στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια στο χώρο του ραδιοφώνου.

 

3. Δεν θα εκπέμπουν μέσα στην πόλη της Θεσσαλονίκης σταθμοί από τους γύρω νομούς. Τα κέντρα εκπομπής των γύρω νομών παρουσιάζονται στην μελέτη του ΕΜΠ και βρίσκονται στους αντίστοιχους νομούς.

 

4. Ποιος σου είπε ότι θα κλείσουν οι συγκεκριμένοι σταθμοί που αναφέρεις Rock Radio, 1055 κλπ? Μετά την εφαρμογή της συγκεκριμένης μελέτης θα αλλάξουν συχνότητες οι σταθμοί όπως σε όλη την Ελλάδα. 

 

Διαβάστε το παρακάτω απόσπασμα από άρθρο του Στέλιου Ιωάννου στην Ναυτεμπορική.

«Πράσινο φως»

Με τον καθορισμό του χάρτη συχνοτήτων για το ραδιόφωνο, ανοίγει ο δρόμος για τις αδειοδοτήσεις των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο, ανά την Ελλάδα.

Ηδη το ΕΣΡ έχει δηλώσει έτοιμο να αρχίσει τις διαδικασίες αδειοδότησης των ραδιοσταθμών και, μετά την κύρωση του Χάρτη, μπορεί πλέον να προχωρήσει στην έκδοση των σχετικών προκηρύξεων, πράγμα που αναμένεται να γίνει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, τουλάχιστον για την περιοχή της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Με δεδομένο δε ότι κατά τα λοιπά και όσον αφορά τις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας θα υιοθετηθεί μια κοινή φόρμα προκηρύξεως της διαγωνιστικής διαδικασίας, δεν είναι απίθανο μέχρι το τέλος του 2009 να έχουν προκηρυχθεί οι σχετικές διαδικασίες και για όλες τις περιοχές της χώρας.

Ενα ακόμα στοιχείο που συνηγορεί στην επιτάχυνση των διαδικασιών που θα οδηγήσουν στο ξεκαθάρισμα των ερτζιανών, είναι ότι, μέσω αυτού, θα ελευθερωθούν συχνότητες για άλλες χρήσεις.

 

Στα ερτζιανά

Επισημαίνεται ότι οι αδειοδοτήσεις στη ραδιοφωνία γίνονται βάσει των 6 κριτηρίων (παλαιότητα, απασχολούμενο προσωπικό, συγχώνευση, οικονομική βιωσιμότητα, αρνητική βαθμολόγηση, προγραμματική πληρότητα), που έχουν θεσπιστεί με το ν. 3596/07.

Τονίζεται ότι η ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης των ραδιοσταθμών, ειδικά στην πρωτεύουσα, θα επιφέρει ευρύτερες αλλαγές, που αφορούν στις μετοχικές τους συνθέσεις, ενώ υπενθυμίζεται ότι το καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο για τους ενημερωτικούς ραδιοσταθμούς στις περιοχές Αθηνών και Θεσσαλονίκης έχει οριστεί στις 500.000 ευρώ, για τους μη ενημερωτικούς στις 300.000 ευρώ, ενώ στις περιοχές με πληθυσμό μέχρι 2 εκατομμύρια κατοίκους στις 300.000 ευρώ για τους πρώτους και στις 200.000 ευρώ για τους δεύτερους. ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ 24/07/08

ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ 102 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΤΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΘΑ ΕΚΠΕΜΠΟΥΝ???

ΑΦΟΥ ΛΕΝΕ 28 ΑΠΟ 88.6 ΜΕΧΡΙ 101.0???

 

ΞΕΡΕΙΣ ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ??

Για την μοριοδότηση που αναφέρθηκε παραπάνω τα κριτήρια είναι τα ακόλουθα με βάση τον τελευταίο νόμο 3596/07.

 

Επισημαίνεται ότι οι αδειοδοτήσεις στη ραδιοφωνία γίνονται βάσει των 6 κριτηρίων (παλαιότητα, απασχολούμενο προσωπικό, συγχώνευση, οικονομική βιωσιμότητα, αρνητική βαθμολόγηση, προγραμματική πληρότητα), που έχουν θεσπιστεί με το ν. 3596/07.

 

Τονίζεται ότι η ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης των ραδιοσταθμών, ειδικά στην πρωτεύουσα, θα επιφέρει ευρύτερες αλλαγές, που αφορούν στις μετοχικές τους συνθέσεις, ενώ υπενθυμίζεται ότι το καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο για τους ενημερωτικούς ραδιοσταθμούς στις περιοχές Αθηνών και Θεσσαλονίκης έχει οριστεί στις 500.000 ευρώ, για τους μη ενημερωτικούς στις 300.000 ευρώ, ενώ στις περιοχές με πληθυσμό μέχρι 2 εκατομμύρια κατοίκους στις 300.000 ευρώ για τους πρώτους και στις 200.000 ευρώ για τους δεύτερους. (απόσπασμα από το άρθρο του Στέλιου Ιωάννου στη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ 24/07/08)

Πάντως, για το θέμα των συχνοτήτων στην Θεσσαλονική, υπάρχει και σχετικό άρθρο στο αρχείο του radiofono.gr απο το 2002 που αναφέρει οτι στην Θεσσαλονική είταν έτοιμο το Υπ. Μεταφορών να δώσει τουλάχιστον 10 νέες συχνότητες FM απο τον Χορτίατη (εκτώς απο τις 27 συχνότητες που μέχρι τότε έλεγε το υπουργείο ότι σύκωνε η Θεσσαλονίκη.  Άλλες έρευνες που έγιναν υποστήριζαν πως στην Θεσσαλονίκη μπορούν να εκπέμψουν 42-46 ιδιωτικοί σταθμοί.  Τι έγινε απο τότε μέχρι σήμερα?  Υπάρχει και σχετικό κείμενο στο http://radiofonosos.blogspot.com για αυτό το θέμα.

Τίποτα το περίεργο δεν έγινε. Οι επίσημες μελέτες που έγιναν από τις αρμόδιες αρχές είναι δύο. Αυτή που αναφέρεις πρώτη και η τωρινή. Η μελέτη επιβεβαιώνει την πρώτη που έλεγε 27 αυτή λέει 28. Και άλλες 7 είναι της ΕΡΤ & ΕΡΤ3.

88.0 ΝΕΤ, 90.0 ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, 92.0 ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, 93.9 ΕΡΑSPORT, 95.8 ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, 100.6 ΒΟΥΛΗ, 102 ΠΡΩΤΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

 

Η πρώτη έλεγε 27 + 10 (με προυποθέσεις) και η μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου λέει 28 + 7.

 

Και επιπλέον προβλέπονται 2 δευτερεύοντα κέντρα (Βαβδος, Ασπροβάλτα).

Αρκετοί σταθμοί των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας εκτός Θεσσαλονίκης που εκπέμπουν τώρα από 87.6 - 101.7 με αυτή τη ρύθμιση συχνοτήτων θα ανέβουν πάνω από τους 102.3Mhz για να αποφευχθούν οι παρεμβολλές με τους σταθμούς από το Χορτιάτη.

 

Σύντομα!

Μάλλον όχι και τόσο σύντομα, αν σκεφτεις οτι το ΕΣΡ πρώτα θα κάνει προκύρηξη για τα τηλεοπτικά κανάλια.  Και το 2001 είχε κυκλοφορήσει λίστα με 28 συχνότητες για την Θεσσαλονίκη (πιστέυω οτι υπάρχει και το σχετικό άρθρο κάπου στα αρχεία του ραδιοφωνο.gr) και με μοριοδότηση που είχε γίνει τότε και όμως δεν έγινε τίποτα ποτέ.

κατ'αρχην τα κριτηρια θα ειναι φωτογραφικα,οπως ειχε γινει στην Αθηνα.τα περι του να μπει ταξη στα fm κτλ ειναι αστεια.

οι σταθμοι της θεσσαλονικης θα εκπεμπουν μεχρι τα 102 MHz.απο εκει και μεχρι τους 107,7 θα εκπεμπουν σταθμοι απο γειτονικους νομους.δεν ειναι γνωστο εαν αυτοι θα ακουγωνται και στον νομο θεσσαλονικης.

για την μοριοδοτηση που αναφερθηκε,δειτε πως ειχε γινει και θα καταλαβετε πολλα.κατι τετοιο μαλλον θα γινει και τωρα,εαν γινει βεβαια.γιατι ειμαστε ακομα σε φαση μελετης.καποιοι θα διαμαρτυρηθουν,σιγουρα, και φυσικα θα εισακουστουν.

οποτε παιδια ειναι ακομα πολυ νωρις για να δουμε τι θα συμβει τελικα.μην ανησυχειτε ομως για τους ''γνωστους'' σταθμους της θεσσαλονικης,αυτοι πλησιαζουν καπως τα κριτηρια αλλα κυριως εχουν ''στηριγματα'' προς το παρον τουλαχιστον.δεν τους πειραζει κανεις.

ειναι ομως ολα ρευστα φυσικα ακομα.

Ειναι γελοιο. Θα μεινουν 38 ραδιοφωνικες συχνοτητες και τουλαχιστον οι μισες θα ανηκουν σε 4 με 5 ατομα. Αυτοι δηλαδη που εχουν στην κατοχη τους 2 και 3 ραδιοφωνα εχουν ηδη κατοχυρωσει τις συχνοτητες τους, καθως βρισκονται κατω απο τους 102. Βαλε και τα τρια δημοτικα, του Παπαγεωργοπουλου και καμμια δεκαρια του του κρατικου ραδιοφωνου, τελειωσε. Η ταφοπλακα του ραδιοφωνου θα ειναι αυτο το νομοσχεδιο. Ομως θα υπαρχει απαντηση. Απο αντιδραση και μονο βλεπω να γυρναμε και παλι στις δεκαετιες του 70 και του 80 με τα πειρατικα ραδιοφωνα να μπαινουν σφηνα αναμεσα στις αδειοδοτημενες συχνοτητες.

Κάνεις λάθος.

 

Η πρώτη μελέτη έκανε λόγο για 28 + 10 (τουλάχιστον) +7 της ΕΡΑ

Η δεύτερη μελέτη (που για κάποιο λόγο δεν ανέφερες καθόλου) παρόλο που αν θημάμαι καλά είχε ετοιμαστεί απο το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, έκανε λόγο για 42-46 ιδιωτικούς + 7 της ΕΡΑ

 

Και όσο για το θέμα τον παρεμβολών και για το διάδρομο του αεροδρομίου Μακεδονία που είναι στην ίδια ευθεία με τον Χορτιάτη, ρίξτε μια ματία στο http://radiofonosos.blogspot.com, που κονιορτοποιεί τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης.

__________ 

 

Γυρίζεις -ανώνυμα- στο πολιτικό (σε κουβέντα καφενείου) ένα θέμα που αφορά την ασφάλεια πτήσεων και που οι μόνοι υπεύθυνοι που έχουν παρουσιάσει και τεκμηριωμένες έρευνες είναι οι υπεύθυνοι σε θέματα ασφαλείας πτήσεων του στρατιωτικού & πολιτικού αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ με τους πιλότους και οι τεχνικοί ηλεκτρολόγοι μηχανικοί που έλαβαν μερός στις έρευνες.

 

Το να κρίνεις τόσο ανεύθυνα ένα θέμα κύριε που έχει να κάνει με την ασφάλεια των πτήσεων δείχνει το πόσο ασόβαρα παίρνεις όλες τις έρευνες που γίνονται.

 

Κύριοι administrators δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο τί γράφετε στο site σε θέματα πολύ σοβαρά όπως είναι τα ζητήματα των ραδιοσυχνοτήτων και των αεροδρομίων γιατί κρυμένοι πίσω από την ανωνυμία ορισμένα άτομα ρίχνουν το επίπεδο της συζήτησεις σε συζήτηση καφενείου.

 

Πρέπει να μπουν USERNAMES (loggin) σε κάθε χρήστη για να γίνει και πιο σοβαρή η συζήτηση και να γνωρίζει ο καθένας σε ποιόν απαντάει. 

 

Σας ευχαριστώ.   

 

κατ'αρχην το αεροδρομιο μακεδονια δεν ειναι η μοναδικη περιπτωση αεροδρομιου που να εχει το χαρακτηριστικο που αναφερεται παραπανω.σε πολλες πολεις της Ευρωπης συναντουμε κατι αντιστοιχο ισως και πιο δυσκολες περιπτωσεις.εκει ομως προβλεπονται ραδιοφωνικες μεταδοσεις μεχρι και τα 108MHz.αλλωστε το ευρος των fm ειναι 87,5-108MHz.γιατι λοιπον εχει οριστει η μπαντα ετσι εαν υπηρχε προβλημα?

το προβλημα δεν φαινεται να ειναι οι μεταδοσεις απο τους 102 MHz και ανω.αυτο πουθενα δεν παρατηρειται.

το προβλημα ειναι η ισχυς των εκπεμπομενων σηματων.διοτι οι σταθμοι εχουν αυξησει τα watts οσο θελουν για να καλυπτουν μεγαλυτερο ευρος και γινεται ο χαμος.επειδη ακριβως ελεγχος στην ισχυ δεν υπαρχει,κοβονται οι μεταδοσεις μεχρι μια συχνοτητα και επειδη θα επιβιωσουν μονο γνωστοι και φιλοι θα εχουμε μεγαλυτερο προβλημα μετα.

παντως το αεροδρομιο ταλαιπωρειται αυτο ειναι σιγουρο.αλλα δεν αντιμετωπιζουμε το προβλημα ετσι.μονο εαν οι τεχνικοι εφαρμοζουν σωστη και νομιμη ισχυ και δεν παρεκλλινουν απο την συχνοτητα τους.αλλωστε τα ραδιοβοηθηματα ξεκινουν απο τα 108 MHz  και πανω.συμπερασμα σωστη προθεση,λαθος μετρο.γαι εφαρμογη δεν μιλαμε μεχρι να γινει τελικα...

Αν είναι πράγματη τόσο επικίνδυνη η κατάσταση όπως μας λένε, αν πράγματη οι σταθμοί του Χορτιάτη δημιουργούν τόσες παρεμβολές και βάζουν τις πτήσεις του αεροδρομίου Μακεδονία σε τέτοιο κίνδυνο, τότε γιατί τους έχουν αφήσει να εκπέμπουν ελεύθερα (και νόμιμα) τόσα χρόνια?  Γιατί βάζουν χιλιάδες κόσμο και εκατοντάδες πτήσεις την ημέρα σε τέτοιο μεγάλο, σοβαρό κίνδυνο?  Οι ίδιοι οι πολιτικοί δεν φοβούνται να πετάξουν κάπου στην Ελλάδα και ειδικά στην Θεσσαλονίκη με αεροπλάνο, εφόσον όπως μας λένε και οι ίδιοι, είναι τόσο επικίνδυνη η κατάσταση?  Η δεν είναι τόσο σοβαρό το θέμα και υπάρχουν άλλοι λόγοι (π.χ. πιέσεις απο τους μεγάλους όμιλους ΜΜΕ, διαφημηστική πίτα, κλπ.), η υπάρχει ο κίνδυνος και έχει πράξει εγκληματικά η κυβέρνηση (και οι προηγούμενες κυβερνήσεις) που έχουν αφήσει έτσι την κατάσταση και βάζουν την ζωή χιλιάδες κόσμου καθημερινά σε τέτοιο σοβαρό κίνδυνο.  Και μην μου πεις οτι δεν μπόρουν να τους κλείσουν.  Απέδειξαν το 2001 στην Αττική οτι αν θέλουν, τους κλείνουν όλους μέσα σε μια νύχτα!!!

 

Γιατί δεν μας λες τίποτα για τις άλλες μεγάλες πόλεις όπου υπάρχουν αεροδρόμια με διάδρομο που είναι στην ίδια ευθεία με τις κεραίες πολλών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών.  Δείτε το παράδειγμα της Νέας Υόρκης η ακόμα καλύτερα της Βοστώνης, όπου ένας διαδρομός του αεροδρομίου Logan (που είναι και το βασικό αεροδρόμιο της περιοχής) είναι ακριβώς στην ίδια ευθεία με σχεδόν όλες τις κεραίες ρ/τ σταθμών της πολής.  Και όχι μόνο αυτό, αλλα οι κεραίες είναι το πολύ σε απόσταση 2-3 χμ. απο το διάδρομο, ενώ εκπέμπουν οι σταθμοί μέχρι και τους 107.9 με ισχύ άνω των 20 κιλοβατ.  

 

Γιατί δεν μας λες κάτι για το γεγονός οτι η Θεσσαλονίκη θα είναι η ΜΟΝΗ πόλη στην Ευρώπη και Αμερική όπου θα υπάρχει κενό 8 MHz στην μπάντα των FM.  Γιατί δεν μας λες τίποτα για όλες αυτές τις πόλεις της Ευρώπης και της Αμερικής όπου εκπέμπουν 50-100 σταθμοί ΝΟΜΙΜΑ, χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα στην αεροναυτιλία, και μέχρι τους 107-108 MHz?  Μου φαίνεται ολίγων παράξενο να είναι η Θεσσαλονίκη ίσως η μόνη πόλη στον κόσμο με αυτό το πρόβλημα, η μόνη πόλη που χρειάζεται τέτοιος περιορισμός.  ΔΕΝ μου φαίνεται περίεργο, όμως, η περίπτωση περιορισμού των συχνοτήτων λόγο πίεσης απο τους ¨μεγάλους¨ σταθμους και καναλάρχες-εκδότες για να πάρουν αυτοί όλη την διαφημηστική πίτα δικιά τους.  Όπως έγινε και στην Αττική δηδαλή, οπου σχεδόν όλα τα "νόμιμα" ραδιόφωνα ανήκουν πλέον σε μεγάλους ομίλους ΜΜΕ, εκκλησίες, δήμους και κόμματα.

Να και ένας λογικός άνθρωπος.  Πουθενά αλλού στην Ευρώπη η στην Αμερική σε μεγάλη πόλη δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός μετά τους 101-102 η έστω και τους 104-105 MHz.  ΠΟΥΘΕΝΑ!

 

'Αλλωστε, στο εξωτερικό, αν κάποιος σταθμός κάνει παρεμβολή στην αεροναυτιλία, γίνεται πρώτα σύσταση απο τους αρμόδειους του κράτους και του αεροδρομίου.  Στις περρισότερες περιπτώσεις, η παρεμβολή είναι λόγο κάποιας βλάβης στα μηχανήματα του σταθμού η ακόμα και του αεροδρομίου.  Ένω εκπέμπουν σταθμοί ΝΟΜΙΜΑ μέχρι τους 107.9-108.0 σε πολλές χώρες, δεν υπάρχει περίπτωση να κλείσουν αυτοί οι σταθμοί γιατι δεν τίθεται θέμα παρεμβολών.  Ακόμα και σε πόλεις όπου υπάρχει αεροδρόμιο με διάδρομο που είναι στην ίδια ευθεία με τις κεραίες των σταθμών.  Δείτε το παράδειγμα της Βοστώνης, όπου ο διάδρομος είναι στην ίδια ευθεία με τις κεραίες, όπου οι κεραίες ειναι 2-3 χμ. το πολύ απο το αεροδρομιο, και όπου οι σταθμοί εκπέμπουν ΝΟΜΙΜΑ μέχρι τους 107.9 με ισχύ άνω των 20 kilowatt. 

 

Εδώ στην Ελλάδα αν είταν οι κεραίες 2-3 χμ. απο το αεροδρόμιο και στην ίδια ευθεία με τον διάδρομο, μάλλον θα μας αφήναν σταθμούς μέχρι τους 90 MHz το πολύ έτσι όπως πάνε τα πράγματα!!!

Όπως αναφέρθηκε και στο κεντρικό θέμα περί των συχνοτήτων της πόλης, ο Θ, Ρουσόπουλος έκανε λόγο για εκκίνηση της διαδικασίας αδειοδότησης μέσα στο επόμενο εξάμηνο. Συγκεκριμένα πρέπει να εκδοθούν δύο κοινές υπουργικές αποφάσεις (μια για το χάρτη συχνοτήτων και μία για το οικονομικό αντάλλαγμα χρήσης του ραδιοφάσματος) και στη συνέχεια να εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα για τις νέες άδειες. Εδώ ο Ρουσόπουλος άφησε ένα περιθώριο καθυστέρησης, καθότι το προεδρικό διάταγμα πρέπει να εγκριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

 

Βεβαίως μετά την εκκίνηση της διαδικασίας απομένει ακόμη πολύς χρόνος μέχρι την οριστική εφαρμογή των συχνοτήτων, καθότι πρέπει να αναλάβει ρόλο το ΕΣΡ, δίνοντας προθεσμία υποβολής φακέλων, προβαίνοντας στην ανάλυση των στοιχείων, τη μοριοδότηση και στη συνέχεια την έκδοση της τελικής λίστας. Και φυσικά ενδέχεται ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση, αν κάποιοι από τους αδικημένους καταφέρουν μέσω της δικαιοσύνης να μπλοκάρουν κάποιο κομμάτι της διαδικασίας μοριοδότησης, όπως συνέβη στο παρελθόν, με την προηγούμενη ατελή μοριοδότηση στον Νομό Θεσσαλονίκης.

 

Συμπέρασμα, όπως και να έχει το πράγμα, τις εξελίξεις θα τις δούμε οριακά μέσα στο 2008, ή πιθανότατα από τον καινούριο χρόνο.

Να σημειωθεί ότι έχουν δημοσιευτεί επιστημονικά άρθρα σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα

Karaseitanidis, A. Polychronopoulos, A. Amditis, Prof. N. Ouzounoglou Electromagnetic Interference in Athens new Airport from the FM-band Radio Stations/Signals published at the proceedings of Transport Noise and Vibra-tion conference, St. Petersburg, Russia, 4-6 June 2002. EN GR

JE Essman, T Loos -Analytical determination of the interference of commerical FM stations with airborne communication
Vehicular Technology Conference, 1978. 28th IEEE, 1978 - ieeexplore.ieee.org, 

Αυτό μόνο έχεις να πείς?  Αντί να απαντήσεις στα επιχηρήματα μου (που τα έχει δημοσιεύσει και το έγκυρο περιοδικό Radio-TV Link), κάνεις προσωπική επίθεση σε μένα και ζητάς και απο τον διαχειριστή να σβήσει τα σχόλια μου?  Λοιπάμαι πολύ.  Εγώ μπορεί να μην συμφωνώ μαζί σου άλλα ούτε σου κάνω προσωπική επίθεση ούτε ζητώ να αφαιρεθούν τα σχόλια σου...

Βεβαίως και έχουν, γιατί ακούμε τόσο καιρό οτί οι διαδρόμοι του Μακεδονία είναι στην ίδια ευθεία με τον Χορτιάτη, οτι οι σταθμοί άνω των 101-102 MHz θα προκαλέσουν παρεμβολές στα ραδιοβοηθήματα του αεροδρομίου, ότι ο Χορτιάτης είναι σε κοντινή αποόσταση με το αεροδρόμιο, κλπ. κλπ. και εγώ φέρνω σαν παράδειγμα άλλες πόλεις και αεροδρόμια στον κόσμο (μερικά αεροδρόμια απο τα οποια υπάρχουν και πτήσεις απο/πρός την Θεσσαλονίκη!) όπου υπάρχουν οι ίδιες (η και χειρότερες) συνθήκες άλλα όπου παρόλα αυτά εκπέμπουν σταθμοί νόμιμα και πολλές φορές με μεγάλη ισχύ εκπομπής μέχρι τους 108 MHz. 

 

Σου έφερα σαν παράδειγμα και *επιστιμονική* έρευνα του Πανεπιστιμίου Μακεδονίας που έβγαζε άνετα 42-46 ιδιωτικά ραδιόφωνα στην Θεσσαλονίκη συν τις συχνότητες της ΕΡΑ και των γειτωνικών νομών. 

 

Και θέτω και μερικά ερωτήματα:

-Αν είναι τόσο επικίνδυνη η κατάσταση στο Μακεδονία τόσα χρόνια, γιατί δεν έχουν κλείσει τους σταθμούς απο καιρό (τον τρόπο τον ξέρουνε, μας το απέδειξαν το Μάρτιο του 2001)? 

-Γιατί συνεχίζουνται πτήσεις από και πρός το αεροδρόμια Μακεδονία εφόσον υπάρχει αυτός ο κίνδυνος παρεμβολών που βάζει τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων σε κίνδυνο καθημερινά? 

-Οι ίδιοι οι πολιτικοί που μας λένε οτι πρέπει να κλείσουν τόσοι σταθμοί που εκπέμπουν σήμερα απο τον Χορτιάτη, δεν φοβούνται για τις ζωές τους όταν πετάνε από/πρός το αεροδρόμιο Μακεδονία? 

-Νομίζεις πραγματικά οτι ξαφνικά ενδιαφερθήκαν οι πολιτικοί μας για θέματα ασφαλείας ενώ τόσο καιρό άφησαν μια τόσο επικίνδυνη κατάσταση (όπως μας λένε οι ίδιοι) να συνεχιστεί? 

-Η μήπως δεν είναι τόσο επικίνδυνα όπως μας λένε και υπάρχουν άλλοι λόγοι για τους οποίους θέλουνε να περιορίσουν το αριθμό συχνοτήτων στην Θεσσαλονίκη?

Εγγραφή στο all greek radio news